چهار نمایش بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در یزد معرفی شد

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: چهار نمایش منتخب بخش مهمان در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که هفته اول اسفندماه به میزبانی اردکان برگزار می‌شود، معرفی شد.

"احسان عابدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نمایش "آسمان غزه" به کارگردانی علی زمانیان از اردکان (بخش ویژه غزه) و "موزه سیار عروسک‌های سیمرغ" به سرپرستی محمد برومند و همچنین "نارنجی رنگ عشقه" به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی از مریوان. معرفی شده از دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان انتخاب شدند .

وی ادامه داد: همچنین نمایش "روزی روزگاری در سرزمین زباله‌ها" به نویسندگی و کارگردانی محسن پورنظری از رودسر چهارمین اثری است که در بخش نمایش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوان اجرا می‌شود.

چهار نمایش بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در یزد معرفی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "تئاتر، تمرین ناب زندگی" و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر اردکان یزد برگزار می شود.

عابدی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، جزو بیست جشنواره اثر گذار جهان در این حوزه است و شامل پنج بخش داوری کودک،نوجوان،خیابانی،معلولین و نمایشنامه نویسی و با حضور ۵۰ گروه نمایشی منتخب با هزار و ۲۱۷ اثر از کشورهای مختلف جهان است.

وی ادامه داد: کشورهای استرالیا،ایتالیا،یونان،ترکیه،آفریقا و روسیه به همراه چهره های شاخص هنری کشور در این رویداد حضور خواهند داشت و افتتاحیه مراسم نیز همراه با شادپیمایی با حضور کودکان و نوجوانان ،خانواده ها به صورت مردمی در هفته اول اسفند ماه با میزبانی اردکان یزد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:چهره های مطرح حوزه کودک و نوجوان نیز در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند و هر اجرا نیز موظف است سه اجرا در شهرستان اردکان داشته باشد و گروه های خیابانی در مدارس و بخش ها و مناطق محروم شهرستان نیز اجرا خواهند داشت.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha