شرایط پذیرش ۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج فراهم است

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه یاسوج گفت: پذیرش ۱٠٠ دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج، برنامه‌ریزی شده و مجوزها و شرایط لازم در این راستا فراهم شده است که تاکنون ۷٠ نفر جذب و پذیرش شده‌اند و این دانشجویان بیشتر از ۲ کشور عراق و عمان هستند.

به گزارش ایرنا، بهادر کرمی روز شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: این دانشگاه از حضور نامزدهای انتخاباتی استقبال می‌کند و تاکنون از همه داوطلبان نمایندگی مجلس در سه حوزه انتخابیه استان دعوت شده که به دانشگاه بیایند و بیان برنامه های خود بپردازند.

وی افزود: دانشگاه یاسوج و سایر موسسات آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال حضور حداکثری و مشارکت مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هستند.

وی افزود: از همه داوطلبان نمایندگی مجلس در سه حوزه انتخابیه استان دعوت کردیم که به دانشگاه بیایند و در برنامه‌های مناظره و پرسش و پاسخ شرکت کنند اما متاسفانه تاکنون به جز یک نفر از داوطلبان آن هم در حوزه انتخابیه بویراحمد که خود نیز از اساتید دانشگاهی است هیچ کدام از داوطلبان برای حضور در دانشگاه و مناظره و پرسش و پاسخ اعلام حضور نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: هیچ نگاه سیاسی، گروه و جریان خاصی در دانشگاه تصمیم گیر نیست، نگاه ما در دانشگاه مستقل است و درب دانشگاه بر روی همه سلایق در چارچوب مقررات باز است.

کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز حق تبلیغ به نفع یا به ضرر داوطلب نمایندگی مجلس در سطح دانشگاه را ندارند و در صورت مشاهده و گزارش طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

کرمی ابراز کرد: مجوز مرکز آموزش زبان فارسی گرفته شده و نمایندگی کنسولی نیز در دانشگاه فعال شده است، در حوزه جذب دانشجویان خارجی نیز اقدام کردیم و نتایج مهمی داشت.

رئیس دانشگاه یاسوج از رشد ۴٠٠ درصدی ظرفیت‌های پژوهشی خبر داد و افزود: ظرفیت دانشجویان پژوهشگر پسا دکتری از یک نفر به ۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به دعوت از واحدهای صنعتی استان برای ایجاد دفتر در دانشگاه، عنوان کرد: بهبود پیوند صنعت و دانشگاه و تقویت خروجی محور را برنامه‌ریزی کردیم.

کرمی تاکید کرد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی جز دانشگاه‌های محدودی هستیم که دانشجویان ما در داخل دانشگاه ساکن هستند و در تابستان سال جاری ۱٠٠ درصد خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه بهسازی، تعمیر و تجهیز شد.

دانشگاه یاسوج ۳۱ رشته کارشناسی، ۲۲ رشته دکتری و ۵۲ رشته ارشد دارد.

تعداد دانشجویان کارشناسی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است و اعضای هیئت علمی نیز تا پایان ۱۴۰۲ به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha