۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85383020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش چهار اثر سینمایی در ششمین روز جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا-ششمین روز جشنواره بین المللی فیلم فجر امروز شنبه بیست و یکم بهمن با اکران فیلم های شمشیرواندوه ،شه سوار،صبح اعدام ادامه یافت.

به گزارش ایرنا، انیمیشن شمشیر و اندوه یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کند ساعت ۱۴ امروز نخستین فیلمی بود که به نمایش گذاشته شد.

انیمیشن سینمایی شمشیر و اندوه با این هدف ساخته شد که ضمن بازخوانی وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانیان در این عرصه را به تصویر بکشد.

انیمیشن شمشیر و اندوه اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی پس از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند،روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) می شود.

این پویانمایی برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی) تولید شده است.

عوامل اصلی شمشیر و اندوه عماد رحمانی، مهدی جعفری، مهرداد محرابی، مهدی جعفری و معین کریمی هستند.

شه سوار

فیلم شه سوار که اکران آن ساعت ساعت ۱۷ امروز آغاز شدداستانی را روایت می کند که به‌ دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار بهم خورده و خانواده او قصد پنهان کردن این خبر را دارند.

مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، گیتی قاسمی، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی زاده، مهرناز افلاکیان، ناهید استواری، با هنرمندی عزت‌الله رمضانی‌فر و امیر دژاکام از جمله بازیگران فیلم شه سوار هستند.

سعید عطایان، سعید خانی، پیمان حجازی، مسعود سلامی، امید گلزاده، وحید زارع‌مند، فاطمه صفری‌زاده، امیر عاشق حسینی، امیر ولیخانی، نیما دبیرزاد از جمله عوامل این فیلم هستند.

صبح اعدام

جشنواره بین المللی فیلم فجر امروز با فیلمی با بازیگری مسعود شریف مرد سرشناس کهگیلویه و بویراحمدی در سانس سوم ادامه یافت.

مسعود شریف بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۵۰ در گچساران است که در فیلم صبح اعدام بازی می‌کند.

او در فیلم‌هایی محله لب آب، فصل شکار، دعوتنامه، خونه پا، آیینه ای در غبار، باران در آیینه، م ...مثل معلم و سریال‌های زمین گرم، عمودی ها، قفسی برای پرواز، بی همگان، پدر گواردیولا، شهر فرش، نیستان، همدلی، جوان امروز، شکر تلخ، روزهای به یادماندنی و … به عنوان بازیگر فعالیت داشته از بازیگران موفق کشورمان است.

بهروز افخمی در این اثر به سراغ ساعت‌های پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی ۲ نفر از مبارزان زمان رژیم پهلوی رفته است

این فیلم برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح این روز روایت می‌شود.

پیرنگ اصلی این داستان اعتراضی و سیاسی، اقتباسی از گزارش واقعی خبرنگار روزنامه کیهان از مراسم تیرباران این ۲شخصیت است که بهروز افخمی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش آن را به فیلمنامه «صبح اعدام» تبدیل کرده است.

مسعود شریف بازیگر گچسارانی این فیلم در نقش طیب حاج رضایی، ارسطو خوش رزم در نقش حاج اسماعیل رضایی، داود فتحعلی‌بیگی در نقش قاضی عسکر، پوریا منجزی در نقش کلیددار طیب، محسن آوری در نقش سرهنگ دادستانی و کاوه دارابی در نقش خبرنگار کیهان در تازه‌ترین ساخته بهروز افخمی نقش آفرینی می‌کنند.

احمد

فیلم احمد نیز که قرار است ساعت ۲۲ امشب اکران شود تصویری از رشادت‌های شهید احمد کاظمی در زلزله بم است.

امیرعباس ربیعی که با ساخت فیلم‌های ضد و لباس شخصی نشان داد یک فیلمساز جسور و کاربلد در سینمای انقلاب و دفاع مقدس معرفی شده است در سومین تجربه فیلمسازی‌اش به سراغ روایتی از ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم و حضور شهید احمد کاظمی در این فضا رفته است.

فیلم احمد برای نخستین بار قصه‌ای ناگفته از ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این ساعات پُرالتهاب این اتفاق را روایت می‌کند.

تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل زاده، عماد درویشی، مریم ماهانی، تصنیف حسینی، علی صادقی، عرفان سروستانی و مینا شفیعی بازیگران فیلم ربیعی هستند.

امیرعباس ربیعی و رضا محبی‌نوری فیلمنامه احمد را نوشتند و حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده این اثر است که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

جشنواره بین الملی فیلم فجر در استان کهیلویه وبویراحمد از ۱۶بهمن ماه در شهر یاسوج آغار وتا۲۲بممن ماه ادامه دارد .

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سکوهای فروش بلیط آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) نسبت به خرید بلیط مورد نظر خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha