بازدید ۲۵۰۰ دانش‌آموز از موزه تنوع زیستی تهران به مناسبت دهه فجر

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهر تهران از موزه تنوع زیستی به صورت رایگان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدرضا اشرف زاده گفت: پیرو تصمیم شورای هماهنگی برنامه های دهه فجر، مبنی بر لزوم بازدید دانش آموزان از سرمایه ها و تاریخ طبیعی کل کشور و آشنایی با حوزه های طبیعی در بحث حفاظت از محیط زیست، موضوع در دستور کار موزه‌های تاریخ طبیعی در تهران و استان‌ها قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پس از مکاتبات، با استقبال کم نظیر مدارس برای تعیین وقت و هماهنگی جهت بازدید مواجه شدیم و با همکاری و تلاش کارشناسان موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، پس از هماهنگی ها و تعیین وقت طبق برنامه از روز ۱۱ بهمن ماه بازدیدها آغاز شد.

اشرف زاده گفت: موارد علمی و تخصصی در سطح هر گروه توسط کارشناسان موزه به دانش آموزان ارائه شد.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی تاکید کرد: نظر به رسالت موزه ها در ترویج و آگاهی بخشی فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی، امید است که در آینده بتوانیم با ارتقای کیفی و کمی موزه های تاریخ طبیعی گام موثری در انتقال مفاهیم و دانش حفاظت از اجزای تنوع زیستی به نسلهای آینده در محیط موزه ها داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha