۷۷۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان/شتاب در تکمیل زیرساخت‌ها با کمک طرح مولدسازی

اهواز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان از جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب 9 طرح به میزان 774 میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: همچنین تلاش شده تا منابع حاصل از طرح مولدسازی برای شتاب در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان با برنامه ریزی مطلوبی همراه باشد.

به گزارش ایرنا امید احمدی شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در محل این اداره کل بیان کرد: مهم‌ترین طرح اقتصادی که از محل سرمایه‌گذاری خارجی در استان کلید زده شده پالایشگاه چوئبده است.

وی گفت: مصوب شده تا پایان امسال ۵۰ درصد از این سرمایه‌گذاری خارجی در استان برای اجرای طرح‌های تولیدی جذب شود که با جذب این میزان سرمایه، اشتغالی معادل یکهزار و ۸۰۰ نفر در استان ایجاد خواهد شد.

پیش از این معاون اقتصادی استانداری خوزستان اعلام کرد استان در سال جاری رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است.

شناسایی ۷۰۰ ملک مازاد دولتی در قالب طرح مولدسازی در خوزستان

احمدی با اشاره به اجرای طرح مولدسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در قالب این طرح ۷۰۰ ملک مازاد دولتی در استان به ارزش ۲۲۰ هزار میلیارد ریال شناسایی شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: اگر این تعداد ملک فروخته شوند؛ برخی پروژه‌های بزرگ استان از جمله طرح "فدک" ( آبرسانی به شمال شرق خوزستان) که نیاز به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: با اجرای طرح مولد سازی در استان شاهد تحول چشمگیری در اجرای طرح‌های نیمه تمام خوزستان خواهیم بود.

وصول ۱۰۵ درصدی مالیات هدفگذاری شده برای خوزستان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به وصول ۱۰۵ درصدی مالیات تعیین شده سال جاری خوزستان افزود: برای امسال ۲۸۶ هزار میلیارد ریال درآمد حال از دریافت مالیات برای استان تعیین شد که در ۱۰ ماهه امسال ۲۵۲ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

وی گفت: مازاد درآمد حاصل از مالیات در صندوق پیشرفت و عدالت استان واریز می‌شود که برای اجرای طرح‌های خوزستان هزینه خواهد شد.

جمع‌آوری مجوزهای کاغذی از سال آینده

احمدی بیان کرد: از این پس هرگونه اعطای مجوز و پروانه از درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و از سال آینده هیچگونه مجوز کاغذی پذیرفته نخواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: تمامی واحدهای صنفی و شرکت‌ها برای دریافت مجوز باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه کند و "شناسه یکتا" دریافت کنند.

وی ادامه دارد: صدور شناسه یکتا در مدت زمان ۲۰ روز باید انجام شود.

سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه زنجیره ارزش صنایع خوزستان

احمدی ادامه داد: طبق دستور استاندار خوزستان سرمایه‌گذاری در استان بیشتر به سمت توسعه زنجیره‌های ارزش صنایع هدایت می‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال ۲۹ طرح توسعه زنجیره‌ ارزش در حوزه شیلات استان انجام شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان توجه به اقتصاد دریا را از دیگر اولویت‌های اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا منابع تبصره ۱۸ به طور متوازن در مناطق مختلف استان و به ویژه شهرستان‌های محروم توزیع شود.

طبق گفته مدیر کل صمت خوزستان ۱۸ واحد تولیدی صنایع دریایی در خوزستان فعال است و ۳۸ مجوز جدید نیز در این حوزه صادر شده است.

صندوق پیشرفت و عدالت فرصتی برای توسعه خوزستان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان صندوق پیشرفت و عدالت را ظرفیتی برای توسعه و پیشبرد طرح‌های استان نام برد و گفت: مازاد درآمد بخش‌های مختلف در این صندوق ذخیره می‌شود و برای اجرای طرح‌های استان هزینه می‌گردد.

احمدی گفت: توزیع اعتبار از این صندوق با تصیم‌گیری شورای برنامه ریزی استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار این صندوق از محل درآمدهای استان ۱۵ هزار میلیارد ریال و توسط بانک‌ها ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد نقدینگی بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های استان تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha