امام(ره) بستر اندیشیدن، تفکر، اخلاق و فضیلت را به ما آموخت
عکس آرشیوی است

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام (ره) بستر اندیشیدن، تفکر، اخلاق و فضیلت را به ما آموخت، چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما یاد داد و ما را از دوران سبوعیت به اصطلاح مدرن به تمدن نوین اسلامی سوق داد و بر اساس مردم‌سالاری دینی اسلامیت را تحقق بخشید.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز شنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های امام راحل، گفت: امام (ره) فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر بودند که همه علوم اسلامی را به عنوان یک شخصیت اسلامی فرا گرفته بودند. همچنین امام (ره) عالم شجاعی بودند که مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد و تفکر آزاداندیشی مبتنی بر توحید را به همه بشریت آموخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ویژگی سوم امام (ره) عمل کردن بر اساس سنت‌های الهی بود، ایشان به سنتهایی که قرآن بیان شده، باور داشتند و بر اساس آن عمل می‌کردند، مهمترین سنت قرآنی مردم‌سالاری است.

امام(ره) بستر اندیشیدن، تفکر، اخلاق و فضیلت را به ما آموخت

خسروپناه اعلام کرد: ما در شورا، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستادهای چهارگانه و میزهایی که ذیل این ستادها هستند، عهد و پیمان می بندیم که بر مبنای منظومه امامین انقلاب عمل کنیم و سیاست‌هایی که تدوین می‌شود بر این اساس خواهد بود.

همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در کنار مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تعدادی از یاران درگذشته امام (ره) و انقلاب اسلامی ضمن قرائت فاتحه به مقام والای آنان ادای احترام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha