مقام روس: مسئله فلسطین، آمریکا را در شورای امنیت منزوی کرده است

تهران – ایرنا – نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به فجایعی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، تاکید کرد که حمایت واشنگتن از این رژیم باعث انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در مورد مساله فلسطین شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا (Vasily Nebenzya) با اشاره به اینکه عملیات و اقدامات [رژیم] اسرائیل برای پاکسازی غزه در جریان است، افزود: این روند موجب شده تا کشورهای بیشتری در مواضع و نگرش خود در برخورد با این موضوع تجدید نظر کنند.

وی گفت: آمریکا به طور موثری خود را در زمینه فلسطینیان در شورای امنیت سازمان ملل منزوی و تنها یافته است چراکه تلاش می کند از تمامی اقدامات برای دستیابی به آتش بس در مناقشه فلسطین و [رژیم] اسرائیل جلوگیری کند.

نبنزیا افزود: تمامی اعضای شورای امنیت سازمال ملل، بجز آمریکایی ها، یک کلام درباره این موضوع صحبت می کنند که برای اطمینان از دسترسی کمک های بشردوستانه، آزادسازی اسرای صهیونیست و حل و فصل سیاسی مناقشه فلسطین و [رژیم] اسرائیل هیچ جایگزنی جز آتش بس فوری وجود ندارد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: حتی انگلیسی ها که خود را وقف برادر بزرگتر خود آمریکایی ها کرده اند، به کرات تصدیق کردند که جایگزینی برای یک آتش بس که می تواند منجر به آتش بسی پایدار شود، وجود ندارد.

نبنزیا گفت: تمامی تلاش های شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان آتش بس (برای خاتمه بخشیدن به جنگ غزه) صورت گرفته، به طور یک جانبه از سوی آمریکا مسدود و متوقف شده که این نشانگر تنها و منزوی ماندن آمریکا در مورد فلسطینیان در شورای امنیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha