رونمایی از راز شکست ایران برابر قطر؛ مدیران ناکارآمد از فوتبال بروند نه قلعه‌نویی!

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی از آغاز جام ملت‌ها نوسان داشت و این همه نوسان برای تیمی که مدعی قهرمانی است خوب نیست و در نهایت در بازی با قطر اثرگذار شد و حذف شدیم.

ابراهیم قاسمپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص دیدار تیم ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این بازی یک جدال جذاب و پایاپای بین هر دور تیم بود. همان‌گونه که ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم قطری‌ها نیز موقعیت‌های گلزنی خوبی داشتند. این دیدار یک بازی پراشتباه برای ما هم در خط دفاعی بود هم در خط حمله. ما ۳ گل در این بازی دریافت کردیم که همگی روی اشتباه دفاع بود و با توجه به همین موضوع نیز حداقل قطری‌ها می‌توانستند ۳ گل دیگر به ما بزنند.

وی افزود: بازیکنان در این بازی حتی در دقایقی هم که پیش بودند بازی پر استرس و پر اضطرابی را دنبال کردند. نمی‌دانم چرا تیم اینگونه بود. ما هم در زمانی که عقب بودیم یا پیش بودیم، استرس داشتیم. بعد از گل دومی که زدیم باید با صبر و حوصله بیشتری بازی را پیگیری می‌کردیم و همین عدم تمرکز بازیکنان باعث شد اشتباهات فاحشی را داشته باشیم و به قطری‌ها موقعیت بدهیم و بازی را واگذار کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: متاسفانه اگر حرفی بزنیم برداشت غلطی می‌شود و متهم می‌شویم به اینکه دشمن هستیم. اگر انتقادی‌ هست برای بهبود یافتن روند تیم ملی بود. ما از شروع مسابقات نوسان داشتیم. مقابل فلسطین خوب بود برابر هنگ‌کنگ بد. امارات را به خوبی شکست دادیم برابر سوریه در آستانه حذف قرار داشتیم. مقابل ژاپن نیمه اول بد بودیم و در نیمه دوم یکی از بهترین‌ نمایش‌های خود را ارائه دادیم. این همه نوسان برای تیمی که مدعی قهرمانی است خوب نیست و در نهایت در بازی با قطر اثرگذار شد و حذف شدیم. چطور تیمی که برابر ژاپن در یک نیمه نمایش عالی و غیرقابل تصور را ارائه می‌دهد اینگونه به مشکل می‌خورد؟

رونمایی از راز شکست ایران برابر قطر؛ مدیران ناکارآمد باید بروند نه قلعه‌نویی!

قاسمپور در خصوص تاثیرگذاری هواداران قطری و برنامه‌ریزی میزبان برای این دیدار بیان کرد: بازیکنان ما حداقل در ۲ جام جهانی و یک جام ملت‌ها حاضر بودند و بسیاری از آنها در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کنند. آنها تجربه لازم و کافی را دارند و این موضوع نباید روی‌ آنها اثرگذار باشد. میزبانی یا مدافع عنوان قهرمانی بودن قطری‌ها مسئله‌ای نبود که بخواهد روی تیم تاثیر بگذارد. بازیکنان ما باید با آرامش و تمرکز بیشتری بازی را دنبال می‌کردند. به خوبی دیدیم در این بازی قطری‌ها از جان مایه گذاشتند و هر یک از بازیکنان آنها اندازه سه بازیکن دوید ولی بازیکنان ما جان نداشتند و همین موضوع سبب شد اشتباهات آنها بالا باشد و در فوتبال تا زمانی که اشتباهی رخ ندهد گلی رد و بدل نمی‌شود.

وی در خصوص عملکرد بد خط دفاعی در این بازی بیان کرد: نمی‌خواهیم کسی را زیر سوال ببریم. بازیکنان و کادرفنی همگی تلاش کردند و زحمت کشیدند اما باید قبول کنیم ما از همان اول و در بازی با فلسطین در خط دفاعی پر اشتباه ظاهر شدیم و بازی به بازی این موضوع بیشتر از قبل نمایان شد. گویا هیچ اراده یا برنامه‌ای وجود نداشت تا این مشکل برطرف شود. در این دوره از بازی‌ها فراز و نشیب زیادی داشتیم و این خوب نیست.

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: جابه‌جایی زیادی بین بازیکنان ما بود. مثلا همه می‌دانیم مهدی طارمی بازیکن خلاقی نیست و مهارت او تمام‌کننده بودن اوست، پس این بازیکن باید به محوطه جریمه نزدیک باشد نه او را از این منطقه دور کنیم و عملا خودمان یکی از موثرترین مهره‌ها را خنثی کنیم. البته هر مربی تفکر خاص خودش را دارد اما می‌خواهم سوال کنم وقتی مهدی قائدی و علی قلی‌زاده توانمندی و تاثیرگذاری خود در این رقابت‌ها را نشان دادند چرا در بازی با قطر به میدان نرفتند؟

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا امیر قلعه‌نویی باید به کار خود در تیم ملی ادامه دهد یا خیر، گفت: مشکل تیم ملی قلعه‌نویی نیست که بخواهد برود. مشکل مدیرانی هستند که سال‌ها در این فوتبال هستند و هیچ خروجی نداشتند. تا این مدیران باشند هیچ اتفاق مثبتی در فوتبال ما رخ نمی‌دهد. قلعه‌نویی فرصت کمی داشت تا تیم را آماده کند و از او باید حمایت شود تا بتواند به نتیجه برسد. مشکل فوتبال ما مربیان نیستند مدیران‌اند که باید بروند. فرق قطر و ایران در چیست؟ آنها یک ماه پیش سرمربی خود را عوض کردند، چرا نتیجه گرفتند؟ چون ساختار دارند ولی در فوتبال ما هیچ چیز سرجای خودش نیست که نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha