۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85382346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سنندج یک افتتاح شد

سنندج-ایرنا- ۲ واحد تولید فیلم پلی اتیلن تک لایه در دهمین روز از دهه فجر در شهرک صنعتی سنندج یک با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در افتتاحیه ۲ واحد تولید فیلم پلی اتیلن تک لایه در شهرک صنعتی سنندج یک اظهار کرد: ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی طی دهه فجر در کردستان به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۹ پروژه صنعتی است.

علیرضا شهیدی میزان سرمایه گذاری انجام شده در این واحدها را ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با حمایت های وزارت صمت شاهد رشد تولید بیشتر در سطح کشور و به تبع استان کردستان باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار کرد: جواز تاسیس شرکت صنعت پلاست خاتون سال ۱۴۰۱ و پروانه بهره برداری آن سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه محصولات تولیدی این ۲ واحد شامل نایلون، نایلکس، سفره یکبار مصرف و کیسه زباله است، افزود: میزان اشتغالزایی در این ۲ واحد، ۴۵ نفر است.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده در این واحدها را ۲۸۰ میلیارد ریال خواند و بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه یکی از این واحدها ۹ هزار و ۶۰۰ تن و واحد دیگر هم ۲ هزار و ۴۰۰ تن است.

یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صاحبان واحدهای تولیدی در این مراسم مسدود شدن حساب های بانکی برخی از واحدهای صنعتی بود که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این رابطه اظهار کرد: در سطح کشور چندین واحد صنعتی به دلیل تراکنش غیرواقعی حساب بانکی آنها مسدود شده است که وزارت صمت به طور جد در حال پیگیری بازگشایی مجدد این حساب هاست.

ساختمان اتاق اصناف دهگلان به بهره برداری رسید

امروز همچنین ساختمان اتاق اصناف شهرستان دهگلان در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

پنج میلیارد ریال برای تجهیز این ساختمان هزینه شده است پیش از این ساختمان اتاق در مکانی نامناسب که تردد ارباب رجوع را با مشکل مواجه کرده بود، قرار داشت.

حدود پنج هزار واحد صنفی، ۹ اتحادیه و یک اتاق اصناف در دهگلان وجود دارد و به مردم خدمات رسانی می کنند.

فرماندار شهرستان دهگلان در این مراسم اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال ۱۶۸ برنامه فرهنگی، هنری و اقتصادی در این شهرستان تاکنون برگزار شده است.

حمید معتصمی بیان کرد: ۴۰ پروژه تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی هم چون تصفیه خانه فاضلاب، ۴۲ واحد مسکن ملی و ۲۶ واحد مسکن محرومان در این شهرستان افتتاح شد.

وی بیان کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه ها در این شهرستان ۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

شهر دهگلان مرکز شهرستان دهگلان در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است و در تابستان سال ۱۳۸۶ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و به دلیل برخورداری از زمین‌های حاصلخیز یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی استان کردستان از جمله سیب زمینی است.

شهرستان دهگلان براساس آخرین سرشماری انجام شده ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha