۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85382279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین و اکران ۶ فیلم دیگر از چهل و دومین جشنواره فجر

قزوین - ایرنا -معاون فرهنگی، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: یک روز پیش از پایان دهه مبارک فجر، سینماهای قزوین ۶ فیلم دیگر از جشنواره فجر را به روی پرده خواهند برد.

امیر ملاحسن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: امروز فیلم های قلب رقه، آسمان غرب در سینما بهمن و فیلم های تابستان همان سال، احمد، پرویز خان و شمشیر و اندوه در سینما مهتاب قزوین اکران می شوند.

قلب رقه فیلمی به کارگردانی خیرالله تقیانی است، این روایت مربوط به مقاومت اهالی سوریه در شهر رقه است، رقه شهری که طی سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مقر گروهک تروریستی داعش بود، یک ایرانی (با بازی شهرام حقیقت دوست) که از اعضای این گروهک است و در آن انجام امور رسانه ای را برعهده دارد، در تحقیقی درباره یکی از اسرا با همسر خود روبرو می شود که گمان می کرد کشته شده است، شادی مختاری، فرهاد قایمیان، هدایت هاشمی و محمدرضا شریفی نیا از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری فیلمی است با موضوع دفاع مقدس، داستان این فیلم در نخستین روزهای جنگ تحمیلی ایران و عراق اتفاق می افتد و فیلم درباره مقاومت خلبان شهید علی اکبر شیرودی و هم‌رزمانش در دفاع از خاک کشور است، از جمله بازیگران این فیلم میلاد کی مرام، امیرحسین آرمان و آرمین رحیمیان را می توان نام برد و تهیه کننده آن نیز حبیب والی نژاد است.

تابستان همان سال، فیلمی به کارگردانی محمود کلاری است، کلاری در این فیلم درباره خرافات و اعتقاداتی مثل آینه بینی صحبت می کند و اینکه پرداختن به چنین مسایلی چگونه می تواند یک خانواده را دچار بحران کند، مهران مدیری، علی شادمان، پژمان بازغی، سمیرا حسن پور، صابر ابر از بازیگران این فیلم هستند، همچنین تهیه کنندگی این کار با علی اوجی بوده است.

احمد، کاری به نویسندگی و کارگردانی امیرعباس ربیعی است و داستان این فیلم درباره رشادت های شهید احمد کاظمی و نقش او در نجات جان ها در ساعات اولیه وقوع زلزله بم است، تینو صالحی بازیگر تئاتر نقش شهید کاظمی را در این فیلم ایفا می کند، تهیه کننده این کار حبیب والی نژاد بوده و فیلم توسط سازمان سینمایی سوره حوزه هنری ساخته شده است.

پرویز خان داستانی از پرویز دهداری یکی از شاخص ترین مربیان فوتبال ایران است که برای نخستین مرتبه به تصویر کشیده شده است، بازیگر این نقش سعید پورصمیمی است و حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، مهدی قربانی خسرو احمدی و المیرا دهقانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

شمشیر و اندوه نیز یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است، داستان این اثر روایتی از تاریخ اسلام در دهه ۴۰ و ۵۰ قمری و از شهادت امام حسن (ع) تا ورود امام حسین (ع) به کربلا را به تصویر کشیده است، این پویانمایی برای نخستین مرتبه در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی (metahuman) تولید شده است، زهره شکوفنده، مهبد قناعت پیشه، تورج نصر، غلامرضا صادقی از صداپیشگان این کار هستند، کارگردانی این اثر توسط عماد رحمانی و مهرداد محرابی و نویسندگی آن توسط عماد رحمانی و مهدی جعفری و با تهیه کنندگی مهدی جعفری است.

گفتنی است فیلم های تابستان همان سال و پرویز خان ساعت ۱۸ و احمد و شمشیر و اندوه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سینما مهتاب به روی پرده خواهند رفت و قلب رقه و آسمان غرب نیز به ترتیب ساعت ۱۸ و ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سینما بهمن اکران می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha