۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85381411
T T
۴۷ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: همه ناوهای جنگی مجبور به ترک دریای سرخ خواهند شد

تهران-ایرنا- «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب گفت: همانگونه که ناو جنگی انگلیسی منطقه را برای تعمیر ترک کرد، دیگر ناوهای جنگی نیز از منطقه خارج خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، الحوثی اضافه کرد: همه ناوها و کشتی‌های جنگی [بیگانه] باید دریای سرخ را ترک کرده، حملات به یمن را متوقف کنند و به محاصره آن پایان دهند.

سخنان این مقام ارشد انصارالله ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که قصد دارد ناو «اچ ام اس ریچموند» را جایگزین این ناو آسیب دیده کند.

ناو جنگی بریتانیایی اچ ام اس دایموند | HMS Diamond توسط ارتش ملی یمن هدف قرار گرفت و به واسطه آسیب جدی، برای تعمیر فراخوانده شد.

انگلیس ناو جنگی اچ ام اس | HMS Richmond را جایگزین کرد. ل

دولت انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که لندن ناو «اچ ام اس دایموند» را برای آنچه که «کمک به تقویت امنیت» خواند، به منطقه اعزام می‌کند.

آمریکا و انگلیس به این بهانه که نیروی مقاومت یمن، امنیت دریانوردی در دریای سرخ را به خطر انداخته‌ است، در چندین نوبت اقدام به حمله به مناطقی در یمن کرده‌ و برخی از مراکز نظامی و تسلیحاتی این کشور را مورد هدف قرار داده‌اند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha