۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85381371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوهای راهیان نور به دنبال مجهز کردن جوانان به سلاح معنویت است

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز، معنویت را نسخه نجات بخش بشریت دانست و گفت: راهیان نور بدنبال مجهز کردن جوانان به سلاح قدرتمند و بی بدیل معنویت، انس و الفت نسل‌های جدید با شهدا است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی پنجشنبه شب در اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز افزود: جوانان ایران اسلامی با سلاح معنویت و ایستادگی و صبر در سختی‌ها و محدودیت‌ها، تمام سلاح‌های قدرتمند مادی و ماشین جنگی رژیم بعث صدام را زمین گیر کرده و در هم کوبیدند.

وی مشکل کنونی جهان امروز را دوری از معنویت دانست و اضافه کرد: اردوهای راهیان نور ارایه دهنده معنویت و دعا به عنوان نسخه نجات بخش نسل‌های جوان کشور، دنیا و بشریت است.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی نبود امروز چیزی به نام ایران یکپارچه و قدرتمند وجود نداشت، ادامه داد: جوانان متخصص این کشور با تلاش علمی و توکل بر خدا امروز در عرصه‌های مختلف علمی از جمله فضایی به مرزهای علمی دنیا دست یافته و موجب افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند.

وی جوانان را به انس با دعا و معنویت توصیه کرد و افزود: مرور خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس، مطالعه وصیتنامه شهدا و انس و الفت با شهدا موجب تحول روحی در نوجوانان و جوانان است.

امام جمعه موقت اهواز اردوی راهیان نور را فرصتی برای آشنایی با رشادت‌ها و مجاهدت‌های جوانان در مناطق عملیاتی خوزستان دانست و ادامه داد: حضور جوانان در اردوهای راهیان نور و شرکت آنها در دعا و مناجات در مناطق عملیاتی موجب زنده شدن یاد شهدا در دل‌ها و انس جوانان و نوجوانان با شهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوگاه شهید مسعودیان اهواز محل عروج شهدای فراوانی در دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: همدلی، همراهی و انس با شهدا ثمره حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای راهیان نور است.

امام جمعه موقت اهواز، جوانان را آینده سازان کشور دانست و تصریح کرد: آشنایی نسل‌های جدید با شهدایی که در نوجوانی و جوانی در راه دفاع از اسلام، انقلاب و ایران جان فشانی کردند موجب خودباوری آنها و استحکام و صیانت کشور در برابر هرگونه زیاده خواهی می‌شود.

وی افزود: جوانان در دوران دفاع مقدس به فرمان امام خمینی(ره) با دست خالی و با سلاح معنویت در مقابل ارتش رژیم بعثی صدامی که با کمک ابرقدرت‌های دنیا به مدرن ترین تجهیزات نظامی مجهز شده بود، ایستادند.

حجت الاسلام حاجتی گفت: حفظ انسجام و اقتدار کنونی کشور به همت جوانان ایثارگر این مرز و بوم رقم خورد و استمرار این اقتدار و عزت نیز به دست جوانان امروز است.

به گزارش ایرنا، نوجوانان و جوانان حاضر در این یادمان با نوای یادگار دفاع مقدس حاج صادق آهنگران دعای کمیل را زمزمه کردند.

اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید مسعودیان اهواز با وسعت ۳۸ هکتار در چهار کیلومتری جاده اهواز به ماهشهر قرار دارد و یکی از اردوگاه‌های متمرکز کشوری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج است که سالیانه میزبان ده‌ها هزار نفر از زائران راهیان نور است.

۲۱ یادمان شهدا در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۱۴ یادمان پذیرای زائران سرزمین نور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha