۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85381114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد گروه‌های فلسطینی از مقام سازمان ملل به دلیل سکوت درباره نسل‌کشی در غزه

تهران- ایرنا- گروه‌های فلسطینی در نامه‌ای نگرانی خود را از سکوت مشاور سازمان ملل و خودداری وی از هشدار درباره نسل‌کشی احتمالی در غزه ابراز کردند و لزوم عملکرد موثر و بدون جانبداری وی در انجام وظایفش را گوشزد کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: گروه های پیشتاز مدافع حقوق بشر در فلسطین، مشاور ویژه سازمان ملل در امور جلوگیری از نسل‌کشی را به ناتوانی در انجام وظایف خود متهم کرده اند. این اتهام پس از آن مطرح شد که آلیس وایریو ندریتو (Alice Wairimu Nderitu) تنها یک بیانیه درباره جنگ غزه که باعث از دست رفتن جان ۲۶ هزار فلسطینی شده منتشر کرده و در سایر مواقع بیشتر از رژیم اسرائیل حمایت کرده است.

شانزده گروه فلسطینی از جمله نهاد شورای حقوق بشر فلسطین روز چهارشنبه در نامه ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از «نبود آشکار هر گونه اقدامی در واکنش به جنایت علیه فلسطینی ها در غزه» انتقاد کردند و گفتند این موضوع درباره اقدام موثر و بدون سوگیری مشاور ویژه سازمان ملل در انجام وظایف خود، نگرانی های جدی را برانگیخته است.

این گروه‌ها، ندریتو را به تخطی از انجام وظایفش در هشدار دادن درباره نسل‌کشی احتمالی متهم کردند و گفتند که وی در بیان آنچه در غزه رخ داده است، قصور آشکاری داشته است.

برای مثال ندریتو از درباره حکم ژانویه دیوان عالی دادگستری در شکایت مطرح شده از سوی آفریقا جنوبی اظهارنظر نکرده است؛ حکمی که در آن عنوان شد قضات بر این باورند که فلسطینی ها با خطر نسل کشی مواجه اند.

در نامه گروه های فلسطینی به ندریتو همچنین آمده است که وی و دفتر متبوعش تعاملی با گروه های فلسطینی ندارند. وی به لغو نشست ها و خودداری از واکنش به نگرانی ها و شرکت در نشست های رسمی سازمان ملل با عنوان تهدید نسل‌کشی در غزه متهم شده است.

گروه های فلسطینی، همچنین این مشاور سازمان ملل را به سیاست های تبعیض آمیز از طریق انتشار بیانیه بعد از حکم دادگاه درباره نسل کشی در اوکراین اما خودداری از اظهارنظر درباره حکم مربوطه درباره نسل کشی در غزه متهم کردند.

کابینه بنیامین نتانیاهو اتهامات مربوط به نسل کشی در غزه را رد کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در ژانویه، گفت: اتهام نسل‌کشی علیه (رژیم) اسرائیل نه تنها نادرست است، بلکه ظالمانه است و مردم شریف در همه جا باید آن را رد کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha