فیلم «آسمان غرب» بازگشت سینمای ایران به خانواده را رقم می‌زند+ فیلم

مشهد-ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: کمتر فیلمی مانند فیلم «آسمان غرب» ، نقش واقعی و سرنوشت ساز مردم در وقایع ملی را به تصویر می‌کشد، این فیلم به زیبایی نسبت بین مردم و رویدادهای ملی را نشان می دهد و بازگشت سینمای ایران به خانواده را رقم می‌زند.

مجید امامی روز جمعه در حاشیه نمایش فیلم «آسمان غرب» از سری فیلمهای بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمتر فیلمی تاکنون ساخته شده است که نقش سرنوشت ساز قاطبه واقعی مردم در کشور را نشان دهند.

وی با بیان اینکه یکی از آثار خوب امسال جشنواره فیلم فجر، «آسمان غرب» درباره زندگی شهید شیرودی است، بیان کرد: در این فیلم که برای گروه های سنی ۱۲ سال به بالا قابل استفاده است، به زیبایی نسبت بین یک امر نظامی با یک امر اجتماعی را می بینید، نسبت بین پیروزی و عبور از موانع بزرگ یک کشور و یک نظام را با اراده ملی و حضور مردم می بینید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: توصیه می کنم همه مسوولان فیلم «آسمان غرب» را ببینند و به این باور برسند که بدون حضور، درک و خواست مردم نمی توان در رسیدن به اهداف ملی توفیق داشت، همراهی مردم با ارتش و نظام می تواند یک کشور را امیدوارانه از سخت ترین موانع عبور دهد.

به گفته وی، هر چند ظاهرا فیلم آسمان غرب درباره شهید شیرودی است اما نقش مردم در وقایع ملی را به تصویر می کشد.

آشتی خانواده ایرانی با سینما

امامی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که باید در سینمای ایران رخ دهد و ارزش جشن گرفتن دارد، احیای حضور حقیقی خانواده ها در سینما است، توفیق ما زمانی در عرصه سینمای کشور رقم می خورد که خانواده ایرانی با سینما آشتی کند.

وی بیان کرد: به طور قطع آثاری که در شرایط غیر خانواده گرا تولید می شوند، ممکن است مورد استقبال نسبی مردم قرار گیرد اما در بازار چندان موفق نخواهند بود، در مقابل فیلمهایی که زبان جامعه و خانواده و حد وسط فرهنگ عمومی آن را رعایت می کنند، می توانند توفیق و فروش بیشتری داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تاکید من بر بازگشت خانواده ایرانی به سینما آن است که برخی به واقع گلایه های به حقی دارند که چرا فیلمهایی که با اخلاق و معیارهای خانواده فاصله دارند، فروش خوبی نیز در سینما دارند؟ من این صحبت را قبول دارم اما تا نهضت بازگشت خانواده به سینمای ایران رخ ندهد، نمی توانیم شاهد اخلاق و آشتی کامل جامعه با سینما باشیم.

به گزارش ایرنا، فیلم «آسمان غرب» محصول مشترک بنیاد فارابی، ارتش جمهوری اسلامی و حوزه هنری استان کرمانشاه نخستین روایت سینمایی از دلاورمردی‌های خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش در هوانیروز ارتش است که رویدادهای مربوط به یک ماه نخست جنگ در منطقه غرب کشور را بررسی کرده و مجموعه حوادث را در بازه زمانی سه روزه به تصویر می‌کشد.

این فیلم یک پروژه اکشن جنگی است که جای آن در سینمای دفاع مقدس خالی بود. از نظر تجهیزات نظامی و پروداکشن تولید، این فیلم هم از آثار شاخص این سال‌های سینما محسوب می‌شود که افزون بر ۱۰۰ تانک و نفربر در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

«میلاد کی مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راحله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور، تورج الوند و نسیم ادبی» از بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد با نمایش ۲۶ فیلم تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha