۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبر: 85380637
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشتازی علی‌اف در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان

تهران- ایرنا- الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب بیش از ۹۳ درصد آرا پیشتاز است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای خبری آذربایجان ۲۴، بر اساس آمار اعلام شده از نتایج انتخابات در جمهوری آذربایجان، در حال حاضر علی‌اف با کسب بیش از ۹۳ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیشتاز است.

فرید عروجوف رئیس مرکز اطلاع رسانی دبیرخانه کمیسیون مرکزی انتخابات در نشست خبری برگزار شده در این باره، گفت: تا ساعت ۱۹ (به وقت محلی) ۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۳۲ نفر در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان رأی داده و میزان مشارکت رای دهندگان ۷۶.۷۳ درصد بود.

انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان قرار بود سال آینده میلادی برگزار شود اما رئیس جمهور آذربایجان پیش‌تر از برگزاری زودهنگام این انتخابات خبر داد.

در رأی‌گیر امروز (چهارشنبه) علی‌اف که از سال ۲۰۰۲ تاکنون چهار دوره رئیس جمهور آذربایجان بوده و به دنبال پنجمین دوره ریاست جمهوری خود در این کشور است با ۶ کاندیدای دیگر رقابت کرد.

با تغییر قانون اساسی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶، مدت دوره ریاست جمهوری در این کشور از ۵ سال به ۷ سال افزایش یافت و علی‌اف در سال ۲۰۱۸ برای چهارمین بار با کسب ۸۶ درصد آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شده بود.

خبرگزاری آناتولی نیز ضمن اعلام پیشتازی علی‌اف در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان از ارسال پیام تبریک رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به علی‌اف به مناسبت پیروزی زودهنگام وی در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان خبر داد.

در پیام تبریک اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتخاب مجدد الهام علی‌اف را دستاورد بزرگی نه تنها برای آذربایجان بلکه برای صلح و ثبات منطقه‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری با ارمنستان به توافق صلح ختم شود.

اردوغان در پیام تبریک خود ضمن آرزوی موفقیت برای علی‌اف در دوره جدید ریاست جمهوری وی، اظهار اطمینان کرده است که پیروزی علی‌اف به نفع مردم جمهوری آذربایجان و کل منطقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha