۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85380508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه خوزستان: برخی از باشگاه‌های ورزشی استان باید در چند رشته تیمداری کنند

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزش در استان گفت: ورزشکاران استان حرف های بسیاری برای گفتن دارند لذا از برخی باشگاه های ورزشی انتظار داریم که در چندین رشته تیم‌داری کنند. 

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران خوزستانی بازی های المپیک و آسیایی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه قرار گرفته بحث نشاط و شادابی در جامعه بوده و ورزش نقش بسیار مهمی در این راستا داشته است.

وی افزود: امروز بانوان ما اگرچه از نظر جسمانی، توانایی کافی ندارند اما با حجاب اسلامی خود در مسابقات پاراالمپیک افتخارآفرینی می کنند و این برای ما بسیار ارزشمند است.

فرمانده سپاه خوزستان، فعالیت باشگاه‌های استان در رشته‌های به غیر از فوتبال را مطالبه جدی دانست و گفت: انتظار داریم که در رشته های دیگری همچون کشتی، جانبازان و معلولان، دو و میدانی و ورزش های رزمی سرمایه گذاری لازم انجام شود.

وی افزود: امروز ملاک و سنجش هر کشوری به میزان مدال آوری آن در میادین بین المللی است لذا باید به دیگر رشته های ورزشی استان توجه کرد.

سردار شاهوارپور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ سالن ورزشی تحت پوش سپاه، در اختیار محلات مختلف استان بوده و اخیرا میزبانی رویداد ورزشی بسیج طلاب کشور را در ۱۰ رشته بر عهده داشتیم که مسابقات آن از سطح کیفی خوبی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی متعلق به همه مردم بوده و نسل جوان ما از آنها الگوبرداری می کنند افزود: کسب مدال توسط ورزشکاران استان، افتخاری برای تمام جامعه است به همین جهت دشمنان در صدد تخریب روحیه ورزشکاران ما هستند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: برخی‌ها با تشویق همین مردم به سکوهای افتخار رسیدند اما در ادامه، میدان را واگذار کرده و ابزار دست دشمنان شدند. امروز نام این قبیل ورزشکاران از صفحه مملکت محو شده در حالی که نام "تختی" همواره جاودان است.

فرمانده سپاه خوزستان: برخی از باشگاه‌های ورزشی استان باید در چند رشته تیمداری کنند

در ادامه حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۰ پروژه ورزشی در استان از طریق اعتبارات استانی و نفت به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در بخش اعتبارات استانی، جهش قابل توجهی داشته و بالای ۹۰ درصد اعتبارات جذب شد همچنین اعتبارات ورزش استان از نفت نسبت به سال قبل، ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنی تمیم گفت: افتتاح استادیوم شهید مجدیان دزفول بعد از ۲۱ سال، سالن چند منظوره حمیدیه بعد از ۱۷ سال، استخر شوش بعد از ۱۱ سال، احداث چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید قربانی اهواز بعد از ۱۷ سال، احداث چمن مصنوعی بوارده جنوبی در آبادان بعد از ۷ سال از جمله مهمترین طرح های افتتاح شده در سال جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: همچنین احداث تعدادی چمن مصنوعی در مناطق محروم و روستایی و کمک به به باشگاه های خصوصی استان و هیات های ورزشی به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل ورزش استان در یک سال اخیر بود.

وی افزود: در ۲ سال اخیر ورزش استان خوزستان در بخش همگانی، قهرمانی و آموزش جزو سه استان اول کشور بوده و در جشنواره شهید رجایی از رتبه هجدهم به سوم ارتقا یافتیم.

بنی تمیم با اشاره ه به احداث چهار خانه جوان با پیشرفت ۳۰ درصدی در شهرهای استان گفت: برپایی دوره‌های مشاوره در موضوعات مختلف، برپایی نمایشگاه ازدواج‌ و راه اندازی موکب در مرز چذابه از دیگر اقدامات ازن اداره کل در سال جاری بود.

وی افزود: با توجه به گستردگی استان و جبران عقب ماندگی سال‌های گذشته، لازم است که نگاه ویژه تری به بخش ورزش داشته باشیم همچنین برای اجرای ۷۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان، نیازمند چند نیرو متخصص هستیم.

در پایان این مراسم مینا بارانی، امین پیاهو، امان الله پاپی به عنوان نماینده جامعه ورزشکاران استان به بیان مشکلات این قشر پرداختند.

بر اساس این گزارش در این مراسم از ۹۴ ورزشکار خوزستانی مدال اور در بازی های المپیک و پارالمپیک، آسیاییو پاراآسیایی و رقابت های جهانی و آسیایی تجلیل به عمل آمد.

رشته های کشتی، جانبازان و معلولان، وزنه برداری، فوتبال و تکواندو خوزستان بیشترین مدال آور را در یک سال اخیر داشتند.

در استان خوزستان بیش از ۲۴۰ هزار خوزستانی به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه خوزستان: برخی از باشگاه‌های ورزشی استان باید در چند رشته تیمداری کنند

فرمانده سپاه خوزستان: برخی از باشگاه‌های ورزشی استان باید در چند رشته تیمداری کنند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha