۱۱۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی در چهارمحال و بختیاری  تکمیل شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و وارد چرخه تولید شد.

به گزارش ایرنا، فضل‌الله رحمتی روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال این استان افزود: این تعداد طرح برای یک هزار و ۸۵۹ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی همچنین از رشد ۷۲ درصدی درآمدهای وصول شده از حقوق دولتی معادن در استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از این محل کسب شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تکمیل زنجیره های تولید را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: تا پایان سال یکی از زنجیره های تولید فولاد در استان تکمیل می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال موانع تولید ۱۸۳ واحد تولیدی در استان برطرف شد، اظهار داشت: همچنین در طول سال‌جاری چهار هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی استان تامین شده است.

وی تعداد واحدهای صنعتی در دست اجرای این استان را ۲ هزار و ۲۰۸ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۹۸ واحد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

احیای ۱۴ واحد صنعتی در استان

۱۱۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی در چهارمحال و بختیاری  تکمیل شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه در سال‌جاری ۵۹ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال تکمیل شده و برای یک هزار و ۲۹۰نفر اشتغالزایی کرده است.

حمید غفاری افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۲۶ قرارداد به مساحت ۱۴۵ هزار و ۱۱۲ مترمربع با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است.

وی از عارضه‌یابی ۳۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: همچنین طی همین مدت ۱۴ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای حمایت از واحدهای صنعتی دانش‌بنیان استان در ۹ ماهه امسال ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

به‌گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

این استان برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha