۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85380372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان معترض اسپانیایی برای دومین روز متوالی با تراکتور به خیابان‌ها ریختند

تهران- ایرنا- کشاورزان اسپانیایی برای دومین روز متوالی در اعتراض به افزایش هزینه‌های خود، بزرگراه‌های اصلی این کشور را با تراکتورهایشان مسدود کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت خود شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، پیشتر انجمن‌های کشاورزی اسپانیا روز پنج‌شنبه را برای تحصن و اعتراض انتخاب کرده بودند ولی کشاورزان از دیروز سه‌شنبه در بسیاری از شهرهای این کشور گردهم آمدند تا اعتراض خود را به گوش مقام های اسپانیایی برسانند.

مسئولان راهنمایی و رانندگی اسپانیا اعلام کردند نزدیک به ۱۲ بزرگراه اصلی کشور مسدود شده است.

طی هفته‌های گذشته در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل آلمان، فرانسه و بلژیک کشاورزان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند و با تراکتورهای خود به شهرها آمده‌اند که در بعضی مواقع این حرکت اعتراضی به خشونت کشیده شده است.

کشاورزان می‌گویند قوانینی که اتحادیه اروپا برای محافظت از محیط زیست بر آنها تحمیل می‌کند، فعالان این حوزه را در رقابت با سایر مناطق مانند کشورهای آمریکای لاتین یا کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا، ضعیف می‌کند. آنها همچنین از تصویب قوانین مبهم و بروکراسی غیرضروری دولتی در کشورهای خود شکایت دارند.

کمیسیون اروپا طرحی را برای کاهش استفاده از سموم دفع آفات در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب کرده است که بسیاری از کشاورزان این کشورها با آن مخالف هستند.

تحصن ۲ روزه کشاورزان اسپانیایی موجب شده است که دولت این کشور ۲۶۹ میلیون یورو یارانه اضافی برای ۱۴۰ هزار کشاورز اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha