وزیر کشور: با فکر و قدرت ایرانی اقدامات خوبی رقم خواهد خورد

بجنورد- ایرنا- وزیر کشور گفت: با اعتماد به نفس، دانش و با فکر و قدرت ایرانی اقدامات خوبی رقم خواهد خورد و مشکلات برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولیدی شمش منیزیم در گرمه خراسان شمالی اظهار کرد: توسعه زنجیره صنایع بسیار اهمیت دارد و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واحدها و کارگاه‌هایی در کنار صنایع بزرگ خراسان شمالی راه اندازی شده و نیاز صنایع را برطرف می کند که این رویه بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور بر ایجاد اشتغال در بخش صنعت تاکید کرد و افزود: افتخار می کنیم که در شهرستان گرمه اشتغالزایی در بخش صنعت به خوبی انجام شده است و باید این اقدامات ادامه دار باشد.

وی تولید "سمنوی" درق از توابع شهرستان گرمه را دیگر مزیت اقتصادی در این منطقه عنوان کرد و گفت: باید کارخانه آرد در جوار کارگاه های تولید سمنوی این شهرستان ایجاد و محصول با بسته بندی مناسبی در اختیار بازار قرار گیرد.

مساله آب، اولویت نخست خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه مساله آب، اولویت نخست استان است، گفت: برای تامین آب پایدار طرح های جهادی خوبی در شهرستان ها در حال اجرا است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: انتقال آب سرانی به شهرهای استان یکی از این طرح ها است که اخیرا مجوز ماده ۲۳ آن اخذ شد.

وی ادامه داد: انتقال پساب بجنورد نیز به پتروشیمی خراسان از دیگر طرح های در حال اجرا است که به زودی بهره برداری می شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: همچنین طرح جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان شمالی در حال اجرا است که با تکمیل آن روستاییان از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در سفر یکروزه خود به خراسان شمالی امروز چهارشنبه در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت و سپس با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

«احمد وحیدی» همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در سفر به خراسان شمالی طرح تولید شمس منیزیم و آلومینیوم فلوراید شهرستان گرمه را با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح کرد.

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است و این شهرستان دارای سه شهر، ۲ دهستان و ۱۷ روستا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha