۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85380154
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۳ پروژه توزیع نیروی برق در نهبندان به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - ۱۳ پروژه توزیع نیروی برق در هفتمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه به شهرستان مرزی نهبندان رفت و طرح بهسازی و توسعه روشنایی شهرک صنعتی این شهرستان را به نمایندگی از پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق افتتاح کرد.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها ۲۴۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال است و هزار و ۶۳۲ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

توسعه شبکه تامین برق سایت طرح نهضت ملی مسکن با جمعیت ۳۰۰ خانوار، توسعه شبکه تامین برق متقاضیان روستایی با جمعیت ۲۰۸ خانوار، توسعه شبکه تامین برق متقاضیان شهری با جمعیت ۱۰۳ خانوار و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به منظور کاهش تلفات از جمله پروژه‌هایی بود که در هفتمین روز دهه فجر در نهبندان به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی هشت پروژه راهداری شامل ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت گرم و حفاظتی محورهای شهرستان نهبندان به صورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.

روکش آسفالت گرم و حفاظتی محورهای نهبندان - بیرجند، نهبندان - زابل، نهبندان - زاهدان، محور فرعی رومه - میغان و چند محور دیگر با هزینه‌کرد ۵۷۰ میلیار ریال اعتبار افتتاح شد.

به گفته مسئولان از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۵ پروژه بهسازی، ترمیم و روکش آسفالت با اعتبار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان نهبندان اجرا شده است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های هفتیمن روز دهه فجر در شهرستان نهبندان پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای اسدآباد را به نمایندگی از پنج چمن مصنوعی افتتاح کرد.

در این مراسم زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال احداث شده در روستاهای اسدآباد، اسماعیل آباد، حسین آباد، خونیک سفلی و بیچند به بهره‌برداری رسید.

مجموع اعتبار هزینه شده برای این پنج زمین چمن که مساحت آنها هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع است، ۷۵ میلیارد ریال اعلام شد.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای استند شهرستان نهبندان با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز با حضور استاندار، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی، امام جمعه و سرپرست فرمانداری نهبندان افتتاح شد.

برای این پروژه اقداماتی از جمله لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۱۰ هزار متر، احداث ۲ مخزن ۱۲۰ مترمکعبی اجرا شده است همچنین ۱۶۳ خانوار ساکن در روستای استند از مزایای این پروژه بهره‌مند شدند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان نهبندان علاوه بر افتتاح پروژه‌های دهه فجر با همراهی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از پروژه در حال احداث کارخانه شیر این شهرستان نیز بازدید کرد.

۱۳ پروژه توزیع نیروی برق در نهبندان به بهره‌برداری رسید

کارخانه شیر نهبندان با زیربنای سه هزار متر مربع در زمینی به مساحت سه هکتار در حال اجراست و با ظرفیت ۲۰ تن در روز اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این بازدید موضوع نیاز سرمایه‌گذار به ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره مطرح شد و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شد.

بازدید از پروژه در حال احداث کشتارگاه طیور نهبندان از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مرزی بود. کشتارگاه طیور نهبندان که در قالب ۲ سالن هزار و ۲۰۰ مترمربعی احداث می‌شود در زمان حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیاز سرمایه‌گذار به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از موارد مطرح شده در این بازدید بود، همچنین تبادل نظر با حضور استاندار و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به نتایج مثبت منجر و دستورات لازم درخصوص تامین تسهیلات کم بهره برای این پروژه صادر شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان یکی از چهار شهرستان مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان است که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha