۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85380147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح مردمی کاشت نهال در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی طبیعی ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از اراضی استان از اواخر مهر تاکنون نهال کاری شده است، گفت: تا پایان فروردین ماه کاشت ۶ میلیون اصله نهال در عرصه های تعیین شده انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "ابراهیم پیرزادیان" روز چهارشنبه در حاشیه آیین کاشت ۵۰۰ اصله نهال در منطقه عمومی صالح آباد با مشارکت حوزه علیمه خواهران و جمعی از رسانه‌های استان، اظهار کرد: کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال در سال سهم استان ایلام است که از این میزان ۶ میلیون اصله نهال از طریق بخش دولتی و ۱۲ میلیون نهال نیز توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی در محوطه های عمومی یا محصور کاشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام توان تولید نهال‌های مرغوب مازاد بر نیاز را دارد، افزود: در سال گذشته برای ۱۲ استان کشور ۵۰۰ هزار اصله نهال سردسیری و گرمسیری از سوی نهالستان‌های ایلام ارسال شد و امسال نیز برای استان‌هایی که اعلام نیاز کرده‌اند نهال مازاد مورد نیاز ارسال خواهد شد.

پیرزادیان ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور دارای الزام‌های قانونی برای تمام دستگاه‌ها و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اراضی جنگلی است که طی یک دوره ۱۰ ساله میزان اراضی جنگلی از ۰/۰۱۷ هکتار به ۰/۰۲۵ هکتار افزایش یابد.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای ۴۲۵ هزار هکتار اراضی بیابانی و کانون‌های بحران ریزگرد است که در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال، برای این مناطق بحرانی نیز طرح‌هایی چون کاشت نهال، ایجاد کمربند سبز، بادشکن و زراعت چوب انجام می‌شود.

وی مردمی بودن را از ویژگی‌های مهم و اصلی این طرح برشمرد و گفت: این برنامه با مشارکت ادارات، نهادها و اقشار مختلف مردم در قالب پویش‌های مختلف در حال اجرا است.

پیرزادیان گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در طرح کاشت مردمی یک میلیارد نهال، ۲۰ درصد به تولید نهال، ۱۰ درصد کاشت و ۷۰ درصد مراقبت و حفاظت بعد از کاشت نهال اختصاص دارد.

اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد نهال در ۲ هزار هکتار از اراضی طبیعی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: بیشترین نهال استان در شهرستان‌های ایوان، دهلران و مهران تولید می‌شود و البته با هدف مهار بیابان‌زایی نیز ۲ نهالستان در دهلران و یک نهالستان در مهران هم فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، برنامه کاشت ۵۰۰ اصله نهال با مشارکت جمعی از طلاب حوزه های علمیه خواهران شهرستان های مهران و ایلام و اصحاب رسانه استان در قالب پویش های مردمی برگزار شد.

استان ایلام دارای بیش از ۶۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha