مهمترین رویکرد در کشاورزی قم ارتقاء بهره‌وری باشد

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: مهمترین موضوع در بخش کشاورزی استان و کل کشور افزایش بهره‌وری در واحد سطح است که در صورت تحقق آن، پایداری مالی و شغلی در بخش کشاورزی ایجاد و مشکلات آن کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدآقا میری روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی قم و سی‌وهفتمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی استان، بیان داشت: برای رسیدن به بهره‌وری در کشاورزی باید از علوم و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از دانش و فناوری‌ روز در بخش کشاورزی عامل افزایش درآمد در این بخش است که باید توسط بهره‌برداران دنبال شود؛ ما در بخش کشاورزی محدودیتی‌هایی داریم که به ما اجازه توسعه نمی‌دهد و راه غلبه برآن تنها افزایش بهره‌وری است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشاورزی اقتصادی شده و جوانان ما وارد این حوزه شوند، باید به دانش روز توجه کنیم، با استفاده از دانش‌روز هزینه‌های بخش کشاورزی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه درآمد حاصل از فعالیت‌های کشاورزی بیشتر می‌شود.

استاندار قم با اشاره به این که در بخش کشاورزی نگاه ما استقلال محوری است، گفت: ما امروز پس از جهاد خودکفایی به دنبال جهاد خوداتکایی هستیم، برای نمونه ما امروز در حوزه "ژنوم" غلات کار می‌کنیم که برای کشت کاملا مناسب شرایط اقلیمی استان باشد.

وی افزود: برای رسیدن به خوداتکایی باید از دانش روز استفاده کنیم؛ ما امروز در قله کشاورزی ایستاده‌ایم و همچنان در مسیر پیشرفت هستیم و آن را تا رسیدن به تحقق کامل خودکفایی و خوداتکایی با قدرت ادامه می‌دهیم.

مهمترین رویکرد در کشاورزی قم ارتقاء بهره‌وری باشد

گفتنی‌است در این آیین ۶۱ طرح کشاورزی در بخش‌های مختلف همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۴۷ نفر به‌بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha