۴۶۰ روستای چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ۹۸۱ روستای استان ۸۰۳ روستا دارای سکنه و از این تعداد ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است، گفت: در زمان حاضر ۴۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان افزون بر پوشش مکالمه تلفن همراه از بستر اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بلالی دهکردی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه فجر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۹۹ از پوشش مکالمه تلفن همراه برخوردار بودند، افزود: براین اساس ۱۲۱ روستا تا پایان سال ۹۹ و همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون نیز ۳۳۹ روستا در استان از این امکانات برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تنها 100 روستای بالای ۲۰ خانوار استان هنوز از بستر اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند که تلاش می‌شود تا پایان هفته دولت سال آینده این روستاها نیز از این امکان برخوردار شوند.

اجرای فیبر نوری در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح تامین پهنای باند منازل و کسب و کارها گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است از طریق اجرای فیبر نوری پهنای باند مشترکان خانگی و کسب و کارهای ۴۳ شهر این استان انجام شود.

به گفته بلالی، اکنون ۷۰ درصد ترافیک مصرفی بر بستر شبکه همراه و ۳۰ درصد در بستر شبکه ثابت است؛ با توجه به اینکه توسعه شبکه همراه با یک سری مشکلات و محدودیت‌هایی روبرو است در همین ارتباط طرح ملی پهنای باند مشترکان خانگی و کسب و کارها (FTTH) تعریف شده است.

وی اظهار داشت: سرعت اینترنت در بستر فیبر نوری بین ۷۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت اینترنت ثابت در بستر سیم مسی یا ای.دی.اس.ال است.

بلالی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری در مرکز چهارمحال و بختیاری در مرحله طراحی قرار دارد، گفت: با اجرای طرح فیبر نوری مشترکان در هر نقطه از استان می‌توانند متقاضی تلفن ثابت باشند همچنین با اجرای این طرح شماره تلفن ثابت مشترکان در اثر جابه‌جایی تغییر نخواهد کرد.

بلالی اضافه کرد: هم اکنون طرح تامین پهنای باند منازل و کسب و کارها در ۲ شهر چهارمحال و بختیاری آغاز و حفاری‌ها انجام شده و در حال اجرای فیبر نوری در مسیرها هستند که بتوان به مشترکان سرویس داده شود.

فعالیت ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه به ویژه در شهرها برخی خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولتی انجام می‌شود.

به گفته بلالی، در این ارتباط ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت در چهارمحال و بختیاری استان صادر شده است و هیچ‌گونه محدودیتی نیز برای صدور این مجوزها وجود ندارد.

پرداخت ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی ادامه داد: در راستای حمایت از کسب و کارهایی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند تاکنون ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در خصوص پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تهران مقاوم دوم را از آن خود کرده است.

تبدیل فیبر هوایی به زمینی از اولویت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری

بلالی اظهار داشت: اکنون ۷۰۰ کیلومتر فیبر هوایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باتوجه به شرایط جوی و تامین امنیت لازم باید شرایط تبدیل آن‌ها به شبکه فیبر زمینی در استان فراهم شود.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۵۰ خطوط سیم کارت فعال موجود در چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مشترکان پهن باند ثابت و همراه در این استان به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۹۴ مشترک رسیده است.

ثبت ۱۷ مورد تخلف در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف مقابله با زمین‌خواری، رانت و مفاسد اقتصادی افزود: در این سامانه ۱۲دستگاه ملی و ۲۹ دستگاه استانی ثبت هستند و تا امروز ۱۷مورد تخلف از طریق این سامانه ثبت شده است.

بلالی اضافه کرد: در ۱۴مورد تخلف ۱۴هکتار زمین به صورت غیر مجاز تصرف شده بود.

۲۷۹ هزار بسته و امانت از چهارمحال و بختیاری صادر شده است

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ۲۷۹ هزار بسته و امانت از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

اسماعیل اعرابی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در این بخش رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

۴۶۰ روستای چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

وی با اشاره به حمایت پست از مشاغل اینترنتی و مجازی اظهار داشت: در این مدت ترافیک خرید و فرش اینترنتی کالا در استان ۱۱۵ هزار بود که رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به سال‌گذشته داشته و استان در این بخش درجایگاه چهارم کشور قرار دارد.

اعرابی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ترافیک صادره استان ۹۲۲ هزار مرسوله بود که رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت سال قبل دارد و استان در این بخش نیز رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

وی یادآور شد: در سالجاری ۵۰۰ هزار جلد کتاب در قالب ۱۶۰ هزار فقره مرسوله از چهارمحال و بختیاری به سایر استان‌ها از جمله استان‌های قم، تهران و سایر استان‌هایی که انتشارات کتاب دارند، ارسال شده است.

اعرابی اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته یک میلیون و ۵۰۷ هزار مرسوله وارد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه پست استان مکان‌محور است و صدور گواهی کدپستی در پست استان انجام می‌شود، گفت: ۹۴ هزار مورد درخواست احراز نشانی در استان در سالجاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح جی‌نف (پایگاه نشانی ملی مکان مرجع) در تمام مناطق شهری و روستایی استان در دست اجراست و در قالب اجرای این طرح اطلاعات به صورت دائم به روزرسانی می‌شود.

وی گفت: طرح جی‌نف یک طرح ملی است که هدف آن کسب اطلاعات به روز و به هنگام از تمامی اشخاص، املاک، فعالیت ها، خدمات و تاسیسات است.

به گفته وی، این طرح از مجموع ۴۲ شهر استان در ۳۰ شهر انجام شده و تلاش می‌شود این طرح در ۱۳ شهر باقی‌مانده نیز به اجرا درآید.

فعالیت ۱۰۴ باجه و و پنج شعبه پست بانک در روستاها و شهرهای چهارمحال و بختیاری

سرپرست مدیریت شعب پست‌ بانک چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۶ هزار باجه روستایی پست بانک در کشور گفت: از این تعداد ۱۰۴ باجه روستایی در استان و پنج شعبه در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان فعال است.

جواد حبیبی‌نیا با اشاره به هدف تاسیس پست‌ بانک اظهار داشت: دولت در دهه ۷۰ با هدف ایجاد عدالت برای ارائه خدمات‌رسانی پولی و بانکی به روستاها این بانک را تاسیس کرد.

۴۶۰ روستای چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از امکانات، تجهیزات و سرمایه‌ها در پست‌ بانک متعلق به مردم و دولت تنها وظیفه سازماندهی این منابع را برعهده دارد، ادامه داد: با ایجاد باجه‌های پست بانک، به نوعی عدالت اقتصادی و اجتماعی تامین و همچنین اشتغال‌زایی پایدار در روستاها انجام می‌شود.

حبیبی‌نیا اضافه کرد: در زمان حاضر پست بانک ۷۴ خودپرداز دارد که ۶۷ مورد آن در روستاها نصب و فعال است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha