دستگیری کلاهبردار سهام عدالت توسط پلیس البرز

کرج - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای که اقدام فیشینگ با شیوه ارسال پیامک مشاهده میزان سود سهام عدالت در سراسر کشور کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ "محمد نادربیگی" روز چهارشنبه گفت: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی با شیوه ارسال پیامک مشاهده سود سهام عدالت و خریداری تلفن همراه از سایت‌های اینترنتی با وجوه کلاهبرداری شده، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی ویژه از کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه متهم این پرونده هیچگونه ردی از خود بر جای نگذاشته و حرفه‌ای عمل کرده بود اما کارشناسان پلیس فتا با انجام روش‌های پیچیده پلیسی موفق به ردزنی نامبرده در یکی از استان‌های شمالی کشور شده و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انتقال متهم به پلیس فتای استان البرز، متهم عنوان کرد که با ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیامک مشاهده سود سهام عدالت به مالباختگان، آنها را به درگاه جعلی انتقال و با دسترسی به اطلاعات بانکی سوژه‌ها، حساب بانکی آنها را از طریق خرید تلفن همراه به صورت اینترنتی خالی می‌کردم.
وی گفت: همچنین متهم با ارسال بدافزار و نفوذ به تلفن همراه سوژه‌های خود، اقدام به ارسال گسترده پیامک مشاهده سود سهام عدالت به سایر مالباختگان می‌کرد.
نادربیگی با بیان اینکه تاکنون ۴۸ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده‌اند، گفت: تلاش ماموران پلیس فتای البرز برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم را پیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌کنند.


دستگیری سارقان باغ ویلاهای جاده چالوس

دستگیری کلاهبردار سهام عدالت توسط پلیس البرز


رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری باند پنج نفره سارقان اماکن خصوصی با ۲۵ فقره سرقت در این استان خبرداد .

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از باغات و ویلاهای منطقه نساء در جاده چالوس، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مشترک کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی و کلانتری ۳۵نساء قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از مناطق وقوع سرقت موفق به شناسایی سه نفر از سارقان شده و این افراد توسط ماموران کلانتری دستگیر شدند.
رییس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی و انتقال متهمان پایگاه یکم پلیس آگاهی، سارقان به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت از باغات منطقه نساء در جاده چالوس با همدستی ۲ نفر دیگر اعتراف کردند.
وی با اشاره به دستگیری همدستان متهم گفت: همچنین در این خصوص یک مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او میزان قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد.
شجاعی از شناسایی همه مالباختگان این پرونده خبر داد و گفت: این افراد به همراه سارقان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.


کشف بیش از ۱۳تن آرد قاچاق در ساوجبلاغ

دستگیری کلاهبردار سهام عدالت توسط پلیس البرز


رییس پلیس امنیت اقتصادی البرز از کشف بیش از ۱۳تن آرد قاچاق از یک انبار در منطقه ساوجبلاغ خبر داد.

سرهنگ "حسنعلی پارسافر" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای طرح‌های ابلاغی از پلیس امنیت اقتصادی فراجا موفق به شناسایی یک انبار نگهداری آرد قاچاق در منطقه گلسار شهرستان ساوجبلاغ شدند.
وی افزود: پس از بررسی‌های مقدماتی، ماموران با هماهنگی مقام قضایی به این انبار اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۱۳ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع شدند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه یک نفر شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha