۳۰ هزار خانه در شهر جدید بهارستان اصفهان در حال ساخت است

اصفهان- ایرنا- سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: عملیات احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی معادل تعداد واحدهایی که از زمان تاسیس بهارستان تاکنون در این شهر ساخته شده، در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید غفوری روز چهارشنبه در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند در قالب «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهر جدید بهارستان افزود: این شهر از سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و در زمان حاضر دارای حدود ۳۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱۰ هزار نفر جمعیت با بُعد خانوار ۳.۲ دهم است.

وی با بیان‌اینکه بهارستان جزو نخستین شهرهای جدید کشور و همپای شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد است، ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار واحد در این شهر ساخته شده که ۱۲ هزار واحد از آنها در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین از جمله طرح مسکن مهر است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار داشت: تامین زمین برای ۱۹ هزار واحد مسکونی در وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید انجام و عملیات احداث ۱۴ هزار واحد نیز شروع شده و با پیشرفت مناسب در حال انجام است و تنها بحث انتقال گاز آنها باقی مانده است که امیدواریم با کمک مسوولان استانی برطرف شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند، اضافه کرد: باید مکان مناسب و در خور شان مردم بهارستان را با ارائه خدمات روبنایی و تجهیزات مورد نیاز شهر جدید فراهم سازیم.

غفوری خاطرنشان کرد: مترو بهارستان از پروژه‌های مهمی است که با ۵۳ درصد پیشرفت در حال اجراست و باید با تسریع و تغییر روش‌های تامین مالی در زمان مقرر تکمیل شود.

وی بیان کرد: تغییراتی در طرح بیمارستان بهارستان نیز توسط وزارت بهداشت انجام شده است و امیدواریم امروز بتوانیم عملیات اجرایی این مرکز درمانی را آغاز کنیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: پویشی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی راه اندازی و تاکنون ۲ مرحله آن با عنوان «پویش پیامبر رحمت» و «عید غدیر» برگزار شده و سومین مرحله‌اش با عنوان «پویش مهدوی» امروز در حال برگزاری است.

وی افزود: در قالب این طرح ۳۳۲ قطعه زمین رایگان به ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند در شهر جدید بهارستان از توابع استان اصفهان واگذار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور دستیار وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران و استاندار اصفهان در شهر جدید بهارستان برگزار شد.

در این مراسم ۳۳۲ قطعه زمین به ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند واگذار شد.

بهارستان یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری در استان اصفهان است.

این شهر جدید در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان در ابتدای مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha