۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85379868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین مسکن و حمل و نقل عمومی کلید حل مشکل تامین نیروی کار در اشتهارد است

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نیروی کار در شهرک های صنعتی اشتهارد این استان را تامین مسکن و حمل و نقل مورد نیاز کارگران دانست و بر رفع این مشکلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مجتبی عبداللهی " روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اشتهارد افزود: برنامه های حائز اهمیتی در اشتهارد تهیه و تدوین شده و روند بسیار خوبی را در مسیر طی می کند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد مدیران استان البرز ، نظارت و پیگیری میدانی در زمینه رفع مشکلات جامعه کارگری شهرستان اشتهارد را با جدیت دنبال کنند.

عبداللهی گفت: این شهرستان اصیل و کهن که دارالمومنین نیز شهرت گرفته، جایگاه فرهنگی و اجتماعی ویژه ای در کشور دارد.

وی افزود: از سوی دیگر استقرار شهرک های صنعتی بزرگ کشور در اشتهارد، بخش قابل توجهی از تولید و صنعت ملی را در خود جای داده و باید در راستای تامین زیرساخت های رشد، توسعه و پیشرفت روز افزون اشتهارد تلاش مضاعفی صورت گیرد.

عبداللهی گفت: باید ستاد تامین مسکن اشتهارد تشکیل شود و راهکارهای تخصصی برای تامین مسکن در بخش های مختلف ارائه و اجرایی شود.

آب طالقان به اشتهارد رسیده است

استاندار البرز بیان کرد: طبق مصوبات سفر اول رییس جمهور به استان البرز، آب آشامیدنی شهرستان اشتهارد تامین شده است.

عبداللهی گفت: انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت باید به اشتهارد برسد و برای این منظور پیشنهادات سرمایه گذاری در دست بررسی و اتخاذ تصمیم اساسی است.

وی با اشاره به شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان یک ظرفیت بزرگ اقتصادی بالقوه، افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید با تشکیل کارگروهی تخصصی ۱۵ روز یک بار به احصا و حل مشکلات و موانع تولید و صنعت در این شهرستان اقدام کند.

عبداللهی گفت: آلودگی حاصل از شهرک های صنعتی از جمله گلایه های مردمی است که باید برای این امر در قالب کارگروه یاد شده، چاره اندیشی شود.

وی افزود: در این برهه حساس باید با نگاهی مثبت و با هدف تعامل، گره گشایی و تسهیل امور، نسبت به همفکری با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان اقدام کنیم.

استاندار البرز گفت: باید مسیر فعالان اقتصادی را برای تحقق مشارکت های اجتماعی آنها، هموار کنیم.

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور، مسکن تولید شده و درصدد حل مشکل بزرگ اشتغال ساکنان آن هستند ولی عکس آن، اشتغال در اشتهارد وجود دارد و ضرورت دارد برای تامین زیرساخت ها و مسکن شاغلان در شهرک ها، تدبیری اتخاذ کنیم.

تصویب ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت در اشتهارد

عبداللهی گفت: ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت در اشتهارد در سفر رییس جمهور به استان البرز مصوب شد و اکنون جانمایی صورت گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

استاندار البرز با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد: انتخابات مظهر اقتدار، امنیت و آبروی نظام و مردم است چراکه دشمنان با ابزارهای مختلف تبلیغاتی و جنگ نرم و سخت در جهان ارزش های دینی و الهی را هدف رفته اند.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر۸۳ پروژه با اعتبار ۱۰۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در شهرستان اشتهارد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

"ابراهیم کردلو" فرماندار اشتهارد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح استان مانند پروژه های گلخانه، مدرسه سازی ، قطار شهری ، آب و برق انجام شده است، اظهار کرد: در شهرستان اشتهارد اقداماتی در ۲ سال گذشته انجام شده است که یکی از مهمترین آنها در حوزه راه مسیر اشتهارد به ماهدشت و در حوزه راه های روستایی. بوده است .

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه راه هزینه شده و چهار دکل مخابرات که ۲ دکل آماده بهره برداری و ۲ دکل در حال آماده سازی است، عنوان کرد: شهرستان اشتهارد از نظر صنعتی وایجاد استغال دارای ظرفیت های بسیار زیادی بوده و شهرکهای صنعتی متعدد با وجود شرکتهای داخلی وخارجی است.

فرماندار اشتهارد با اشاره به اینکه پروژه های بسیار زیادی در حوزه مسکن داشته ایم ،افزود: ۸۳ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر امروز افتتاح و به بهره برداری می رسد.

کردلو با بیان اینکه این پروژه ها در شهرستان اشتهارد حدود یک هزار و ۶۵۳ اشتغال ایجاد کرده اند ، گفت: پنج پروژه مهم در حوزه جهاد کشاورزی امروز کلنگ زنی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha