۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85379584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاهای قرچک در سایه توجه دولت سیزدهم متحول شده‌است

قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: تحول و توسعه در مناطق مختلف روستایی قرچک، در سایه توجه دولت سیزدهم و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و ورزشی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قیصرپناه شامگاه سه‌ شنبه در جلسه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) روستای قشلاق جیتو از توابع بخش مرکزی قرچک برگزار شد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، بیش از ۳۰ هزار نفر در مناطق روستایی قرچک سکونت دارند که امروز این تعداد، بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش، به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش جمعیت مناطق روستایی به امکانات بیشتری نسبت به قبل نیاز دارد و تحقق اهداف سکونت روستانشینان در مناطق روستایی، به ارتقاء سطح خدمات، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز مردم احتیاج دارد که این مهم، با نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق روستایی و کمتر برخوردار، در روستاهای بخش مرکزی قرچک محقق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا پیش از فعالیت دولت سیزدهم، در مناطق روستایی حتی یک طرح عمرانی تعریف نشده بود ولی امروز، پس از ۲۱ ماه بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در روستاهای قرچک اجرایی و بسیاری از آن‌ها افتتاح شده است.

قیصرپناه اظهار داشت: در حوزه برق و تأمین روشنایی مناطق روستایی، حدود ۲ سال گذشته و با اجرای طرح‌های مختلف و با اعتباری بالغ ۶۰ میلیارد ریال، روشنایی معابر روستایی قرچک به طور کامل تأمین شده و علاوه بر جلب رضایت روستائیان، امنیت نیز به این مناطق ارزانی شده است.

وی از اجرای بیش از ۵۶ هزار مترمربع آسفالت و لکه گیری مناطق روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال، به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده در روستاهای قرچک در دولت سیزدهم یاد کرد.

بخشدار مرکزی قرچک اضافه کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مناطق شهری و روستایی، جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت منابع موجود است از این رو، طرح تعویض شبکه فرسوده آبرسانی مناطق روستایی قرچک با تعویض پنج کیلومتر شبکه آبرسانی و ۲ هزار انشعاب آب در روستای محمدآباد اعلا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده و این مهم، در تمامی روستاها عملیاتی می‌شود.

قیصرپناه ادامه داد: در ۲۹ سال گذشته، مناطق روستایی قرچک فقط از یک زمین چمن مصنوعی برخوردار بودند ولی در ۲ سال گذشته، سه زمین چمن جدید در مناطق روستایی قرچک افتتاح شد و علاوه بر این، مجموعه ورزشی روستای قشلاق دوم نیز با نوسازی سالن ورزشی چند منظوره این روستا که به صورت متروکه رها شده بود، به بهره برداری رسید.

وی از افزایش هفت هزار و ۵۰۰ مترمربعی فضای سبز روستاهای قرچک با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال، به عنوان دیگر دستاورد دولت سیزدهم در مناطق روستایی قرچک خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته، ۲ ساختمان دهیاری روستای قشلاق اول و محمدآباداعلا با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال احداث شد که امسال و همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

این مسئول از کاشت بیش از پنج هزار اصله درخت، بهره برداری از مراکز بهداشت، آغاز عملیات احداث خانه بهداشت روستای قشلاق جیتو، تخریب و بازسازی دو باب مدرسه روستایی و زیرسازی معابر تمامی مناطق روستایی به عنوان دیگر اقدام دولت در مناطق روستایی قرچک خبر داد.

قیصرپناه یادآور شد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که به همت دولت سیزدهم اجرا شد، تعریض جاده قرچک – پاکدشت از محدوده روستای جیتو است، طرحی که به آرزویی برای روستانشینان و رانندگان عبوری از این محور تبدیل شده بود که با همت دولت و همراهی مردم و به ویژه کشاورزان اجرا و با ۳ بانده شدن آن، از بروز بسیاری تصادفات منجر به فوت و جرح پیشگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی برای حرکت توسعه و پیشرفت جامعه توسط دولت، ریل‌گذاری مناسب می‌کند و قطعا حضور مردم در صحنه انتخابات، زمینه تشکیل مجلسی قوی و در تراز انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

شهرستان قرچک از ۱۱ روستای دارای سکنه برخوردار است که از این تعداد، ۱۰ روستا دارای دهیاری است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha