طلسم شکنی از انتظار ۱۰ ساله قائمشهری ها برای سالن ورزشی ارطه

ساری-ایرنا- سالن ورزشی چند منظوره شهر ارطه در شهرستان قائمشهر که در زمان آغاز عملیات اجرایی به کعبه آرزوی ورزشکاران مازندران برای داشتن یک سالن مسابقات جدید و استاندارد مبدل شده بود بعد از ۱۰ سال که در نیمه راه قرار داشت اکنون به ثمر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت سالن ورزشی در شهر ارطه شهرستان قائمشهر این امیدواری را در دلِ علاقه مندان به ورزش و ورزشکاران ایجاد کرد که با بهره برداری از آن پایانی به دوران خانه بدوشی و از این شهرستان به شهرستان دیگر برای برگزاری مسابقات رفتن می باشد.

این سالن که به عنوان یکی از سالن های مجهز و استاندارد به شمار می رود عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۲ آغاز شد اما در میانه کار بنا به دلایلی همچون کمبود و نبود اعتبار و یا جدی گرفتن اجرای چنین طرحی بمدت یک دهه عملیات ساخت آن متوقف ماند و قفل رکود بر درب اجرای این طرح خورد.

این سالن ورزشی بنا به گفته مسوولان ورزش مازندران در حالی در این منطقه ساخت آن آغاز شد که به دلیل استعدادها و ظرفیت ورزشی خوب و بالا می تواند در شکوفایی پتانسیل های ورزشی در این منطقه از استان تاثیر گذار باشد.

بعد از یک دهه توقف با تخصیص اعتبار عملیات ساخت آن از سر گرفته شد و با تزریق و اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی این طرح به بهره برداری رسیده است.

قائمشهر از جمله شهرستان های واقع در مرکز مازندران و شامل ۲ شهر قائمشهر و ارطه است. در سال ۱۳۹۱بنا بر پیشنهاد وزارت کشور، روستای قادیکلا ارطه مرکز دهستان بیشه سر از بخش مرکزی شهرستان قائمشهر به شهر ارطه تبدیل شد. این شهر شامل مناطق جوجاده ارطه، قاسم خیل ارطه، بورخیل ارطه، کفشگرکلا ارطه، ابوخیل ارطه و افراتخت است.

طلسم شکنی از انتظار ۱۰ ساله قائمشهری ها برای سالن ورزشی ارطه

استاندار مازندران روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: سالن ورزشی چند منظوره شهر ارطه در سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد و بعدها به دلایلی همچون کمبود اعتبار ساخت آن با کندی مواجه شد. اما با عزم و همت مسوولان و تزریق اعتبار مورد نیاز این طرح به اتمام رسید.

سید محمود حسینی پور افزود: برای ساخت و تجهیز این سالن ورزشی ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است و امروز در ایام الله دهه فجر با بهره برداری از آن این فضای ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

وی وسعت فضای این سالن ورزشی را بیش از ۸۰۰ متر مربع اعلام کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان قائمشهر با ارائه گزارشی از طرح های ورزشی در حال اجرا در این شهرستان گفت که سالن ورزش کلاگرمحله این شهرستان نیز از جمله طرح های راکد که بیشتر از یک دهه آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرشاد آذری افزود: با تزریق اعتبار و بهره برداری از این سالن به فضای ورزشی قائمشهر بیش از ۸۰۰ متر مربع اضافه می شود.

وی از طرح نیمه کاره چمن مصنوعی شهرودکلا با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان دیگر طرح ورزشی در حال ساخت شهرستان نام برد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و تاکنون ۴۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان قائمشهر افزود: در دهه فجر امسال پنج باشگاه ورزشی خصوصی در نقاط روستایی و شهری قائمشهر افتتاح شده است.

قائمشهر از جمله شهرستان های نام آور در عرصه فعالیت های ورزشی کشور به شمار می رود که قهرمانانی همچون امامعلی حبیبی، بهداد سلیمی و علیرضا یوسفی از این دیار پرورش یافته اند.

براساس آمارهای موجود تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان ۱۷ هزار نفر و سرانه فضای آن کمتر از یک متر مربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha