مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان: افزایش پنج برابری مجازات تعزیراتی بازدارنده است

دزفول – ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از افزایش پنج برابری جرایم تعزیراتی به منظور پیشگیری در بازار استان خبر داد و گفت: این افزایش بازدارنده است و می‌تواند موجب جلوگیری از وقوع و یا تکرار جرایم واحدهای صنفی شود.

مهدی طیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دزفول افزود: علاوه بر افزایش چشمگیر مجازات، پلمب واحد صنفی متخلف و نصب تابلوی تخلف بر سر در واحدهای متخلف از موارد قانونی است که اجرای آن می‌تواند در بازدارندگی وقوع تخلف موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با اصناف متخلف بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با متخلفان و رفاه حال مردم استفاده می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجعی شبه قضایی زیرمجموعه وزارت دادگستری صلاحیت رسیدگی به پرنده‌ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان و همچنین کالا و خدمات را به عهده دارد.

ورود بیش از ۲۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی خوزستان در امسال

طیبی وظیفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی را رسیدگی به گزارش مراجع نظارتی بازار مانند اتاق اصناف، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و سایر مراجع دانست و گفت: علاوه بر رسیدگی، صدور حکم و اجرای پرونده‌های تخلفات صنفی، ماموران تعزیزات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی تنظیم بازار مشارکت دارند.

وی افزود: ۲۴ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده طی ۱۰ ماه نخست امسال وارد تعزیرات حکومتی خوزستان شده است که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۱۶۱ پرونده مربوط به جرایم مرتبط با کالا و خدمات، چهار هزار و ۵۰۸ پرونده مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و ۶۸۲ فقره نیز مربوط به جرایم بهداشتی، درمان و دارو بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان: افزایش پنج برابری مجازات تعزیراتی بازدارنده است

۱۰ هزار واحد صنفی خوزستان بازرسی و ۱۳۵ واحد پلمب شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه از ۲۴ هزار و ۴۲۶ پرونده وارد شده به تعزیرات حکومتی خوزستان ۲۳ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در خوزستان انجام شده که ۲ هزار و ۳۸۱ واحد متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شد.

وی افزود: درج نکردن قیمت، گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، صادر نکردن صورتحساب، ارایه ندادن صورتحساب خرید و نداشتن پروانه‌های بهداشتی عمده ترین تخلفات صنفی خوزستان در سال جاری بوده است.

طیبی اظهارکرد: ۱۳۵ واحد صنفی متخلف در خوزستان به دلیل تخلفات گسترده پلمب و بر سر در ۱۵۳ واحد صنفی نیز تابلوی تخلف صنفی نصب شده است.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر تخلف گرانفروشی در بازار خوزستان ادامه داد: از صاحبان واحدهای صنفی انتظار می‌رود که قوانین صنفی را رعایت کنند تا با با آنها برخورد نشود.

پرونده‌ای پیرامون تخلفات اداری در تعزیزات خوزستان تشکیل نشده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه تخلفات بخش دولتی در قانون تعزیرات حکومتی پیش بینی شده است، گفت: در صورت بروز تخلفات دولتی توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی امکان ورود تعزیرات حکومتی نیز وجود دارد که تاکنون در خوزستان چنین پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی خواستار رعایت تکالیف قانونی توسط واحدهای صنفی شد و افزود: رعایت درصد سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور صورتحساب و رعایت کیفیت در عرصه محصولات تکالیف قانونی است که در صورت رعایت توسط واحدهای صنفی، رضایتمندی مردم و ساماندهی بازار را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شهروندان درصورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیزات حکومتی اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha