۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85379328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات احداث بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در دزفول

دزفول – ایرنا – عملیات سه هزار و ۵۳۵ واحد طرح مسکن ملی در قالب گام(فاز) سوم و چهارم این طرح عصر سه شنبه با حضور استاندار خوزستان در دزفول آغاز شد.

فرماندار ویژه دزفول در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مرحله سوم طرم نهضت ملی در مهر شهر دزفول به ظرفیت ۲۰۰ بلوک پنج طبقه شامل یک هزار واحد مسکونی در قطعات ۲۲۰ و ۲۳۰ متری بوده که پیمانکار این طرح تعیین شده است و عملیات احداث آن نیز با سرعت آغاز می شود.

علیرضا خردمند ادامه داد: مرحله چهارم اجرای این طرح در دزفول که همزمان با گام سوم طرح نهضت ملی در این شهرستان امروز کلنگ زنی شد، ۲ هزارو ۴۰۰ واحد مسکونی شامل ۳۰۰ بلوک هشت واحدی با چهار طبقه ارتفاع احداث می شود.

وی افزود: احداث ۱۳۵ واحد مسکن ملی در آزادگان نیز در قالب ۲۷ بلوک پنج واحدی همزمان با این آیین عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

فرماندار دزفول افزود: هدف گذاری انجام شده تکمیل این واحدها طی ۳۶ ماه است که در صورت تزریق مستمر نقدینگی توسط متقاضیان این طرح در زمان مقرر تکمیل و تحویل می شود.

آغاز عملیات احداث بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در دزفول

یک هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در دزفول اهدا می شود

خردمند با اشاره به جانمایی زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت در این شهرستان ادامه داد: در مرحله نخست این طرح یک هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر به صورت تک طبقه در منطقه آوان شهر دزفول در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت تهیه شده است.

وی ادامه داد: این زمین ها طی آیینی یکم اسفند ماه با حضور مسوولان کشوری همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) تحویل خانواده های دارای سه فرزند به بالا می شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار متقاضی مسکن در دزفول در قالب های مختلف ثبت نام کرده اند افزود: بیش از سه هزار و ۸۰۰ واحد در دزفول در حال ساخت است که با افزوده شدن آغاز عملیات احداث سه هزارو ۵۳۵ واحد مسکن ملی جدید در این شهر، تعداد واحد در حال ساخت به هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در دزفول در حال اجرا است که به مرور تا تامین مسکن برای کل متقاضیان این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جانمایی زمین مورد نیاز برای احداث مسکن سایر متقاضیان در حال پیگیری است و با تامین زمین و فراخوان متقاضیان ثبت نام شده عملیات احداث این طرح‌ها به مرور آغاز می‌شود.

خردمند افزود: ۷۶۴ واحد مسکن ملی هم اکنون در منطقه مهرشهر دزفول در حال ساخت است که متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود ۶۵ درصد است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی برخی از این بلوک‌ها به حدود ۸۰ درصد رسیده است و امیدواریم تا خردادماه سال آینده این واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

به گزارش ایرنا، قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور هدفگذاری شده است.

سهمیه دزفول در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ خانه طی چهار سال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha