استاندار فارس: قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاری اصلاح شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با بیان اینکه هنر مدیران فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و بازگشت نخبگان و سرمایه‌های انسانی به کشور است گفت: برای موفقیت در این کار ضرورت دارد که فرایندها، تبصره‌ها و قوانین دست و پاگیر و غیر منطقی اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، عصر سه شنبه در چهارمین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای استان که با محوریت شهرستان‌های فسا، سروستان، نی‌ریز، خرامه، بختگان و استهبان برگزار شد افزود: حفظ سرمایه های انسانی و جلوگیری از مهاجرت آنها از کشور و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس این سرمایه‌ها به کشور بزرگترین خدمتی است که مدیران و مسئولان می توانند انجام دهند.

وی، هرگونه مانع تراشی در مسیر سرمایه گذاری را خیانت به کشور و مردم دانست و ادامه داد: باید تمام توان و کوشش خود را به کار گیریم تا موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی رفع شود.

استاندار فارس: قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاری اصلاح شود

استاندار فارس، شهرستان های این استان را سرشار از ظرفیت ها و استعدادهای ناب دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی همیشه به ایجاد واحد تولیدی معطوف نمی شود بلکه مشارکت برای ایجاد زیرساخت‌ها و تامین حامل های انرژی نیز خود نوعی سرمایه‌گذاری است.

ایمانیه اظهار کرد: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در استان و گره گشایی از مشکلات سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، در هر هفته دو نوبت با سرمایه گذاران ملاقات چهره به چهره و بی واسطه دارم و به طور لحظه ای موضوعات مرتبط با آنها را پیگیری می‌کنم.

وی گفت: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه احیاء بنگاه‌های راکد و ستاد حمایت از سرمایه گذاری استان از دیگر اقداماتی است که در جهت گسترش سرمایه‌گذاری در فارس و حمایت از سرمایه‌گذاران به شکل منظم انجام می شود.

ایمانیه، فارس را بر اساس بررسی وزارت نیرو و اعلام کارشناسان، بهترین استان برای احداث نیروگاه خورشیدی دانست و افزود: به همین سبب از سرمایه‌گذاران دعوت می کنیم که در احداث سه شهرک انرژی خورشیدی در این استان مشارکت کنند.

استاندار فارس: قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاری اصلاح شود

وی ادامه داد: تامین و استخراج گاز، تامین آب و تامین برق از دیگر فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه با دولت مشارکت داشته و با سرمایه گذاری در این زمینه‌ها از منافع آن بهره‌مند شوند.

استاندار فارس اظهار کرد: همچنین این امکان و ظرفیت در استان فارس وجود دارد که سرمایه گذاران در زمینه اکتشاف و استخراج معادن، اجرای شبکه‌های آب، شبکه‌های فاضلاب، اصلاح بذر و الگوی کشت، اصلاح نژاد دام ها که می تواند به افزایش توان اقتصادی استان و ایجاد اشتغال کمک کند مشارکت داشته باشند.

در این همایش تعدادی از سرمایه‌گذاران شهرستان های منطقه شرق استان شامل فسا، سروستان، نی‌ریز، خرامه، بختگان و استهبان مورد تقدیر قرار گرفتند.

استاندار فارس همچنین از نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری که در حاشیه این همایش برپا شد بازدید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha