۲ خانواده گرفتار در برف پس از ۲۴ ساعت تلاش امدادگران دزفول نجات یافتند

دزفول - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: ۲ خانوار گرفتار در برف در مسیرهای سخت گذر روستای "دارخلک" دهستان احمدفداله دزفول پس از ۲۴ ساعت تلاش نجاتگران کوهستان هلال احمر نجات پیدا کردند.

مصطفی طحان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرفتار شدن ۲ خانوار دارای نوزاد شیرخوار در منطقه سخت گذر دارخلک به علت بارش زیاد برف و همراه نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات لازم به مرکز عملیات هلال احمر اعلام و تیم نجاتگران پایگاه کوهستان هلال احمر به منطقه اعزام شد.

وی امدادرسانی به مناطق کوهستانی و برف گیر دزفول را بسیار دشوار دانست و ادامه داد: تیم نجاتگر پس از ساعت‌ها گذر از مسیر سخت گذر "منزقه" سرانجام در نیمه شب موفق به دسترسی به خانواده‌های گرفتار در برف شدند که با سرعت اقدام‌های اولیه توسط این تیم انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول افزود: پس از روشن شدن هوا تیم نجاتگر کوهستان هلال احمر این خانواده‌ها را تا رسیدن به محل ایمن و عبور از قسمت‌های سخت گذر مسیر همراهی کرد.

طحان افزود: از همه شهروندان خواست در صورت سفر به مناطق گردشگری ضمن توجه به شرایط آب و هوایی از سلامت وسایل نقلیه اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین ادامه داد: به همراه داشتن وسایل ضروری از جمله زنجیر چرخ، ابزار آلات، آذوقه ذخیره، داروهای مهم، لوازم گرمایشی و البسه کافی از جمله اقدامات احتیاطی و لازم است که باید پیش از سفر در ایام سرد سال رانندگان نسبت به رعایت آنها اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر دزفول شنبه ۱۴ بهمن ماه جاری نیز از نجات جان گردشگران گرفتارشده در برف و کولاک ارتفاعات سالندکوه خبر داده بود.

بخش شهیون در شمال دزفول جزو مناطق سخت گذر و کوهستانی این شهرستان به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha