نهج البلاغه پاسخگوی تمام مسائل زندگی/جشنواره ملی «رسا» برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه در جامعه و دانشگاه به میزانی که باید به نهج البلاغه توجه نشده است، گفت: اگر می خواهیم به سبک زندگی جامعه اسلامی برسیم، در نهج البلاغه تمام مسائل بنیادین و نشانه‌های این سبک زندگی وجود دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز - سه شنبه - در نشست خبری جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) که در محل دفتر مرکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، افزود: زیباترین مفاهیم در عالی ترین قالب ها در پهنه موضوعات گوناگون در کتاب نهج ابلاغه آمده است.

وی یادآور شد: نهج البلاغه با اینکه شامل همه بیانات حضرت علی (ع) نیست اما به قدری با عظمت است که موضوعاتی همچون امید به آینده، بصیرت، مسیر حرکت، تحول و سیر انسان و جامعه به سوی خداوند در آن موج می زند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: گرچه نهج‌البلاغه تمام آنچه از امیرالمؤمنین (ع) باقی مانده نیست، اما بخش هایی که به همت سید رضی گردآوری شده موهبت بسیار بزرگی است.

رستمی با بیان اینکه نهج البلاغه در موضوعات مختلفی همچون توحید، معاد، شناخت حقیقت، عالم سیاسی و تاریخی، تبیین مسیر و حرکت اولیا، آسیب شناسی جوامع انسانی هدایت گری هایی داشته است، اظهار داشت: در جامعه و دانشگاه به قدر لازم به نهج البلاغه به شکل عمیق توجه نشده است.

وی افزود: این درحالی است که اگر بخواهیم به سبک زندگی صحیح در جامعه اسلامی دست یابیم، در نهج البلاغه تمام مسائل بنیادین و نشانه های این سبک زندگی مومنانه و عزت مندانه وجود دارد و همه این وجوه موجب شده این کتاب به کتابی تبدیل شود که در جمهوری اسلامی و نظام اسلامی هم نیاز به مراجعه به آن احساس می شود.


برگزاری جشنواره ملی «رسا» در طول یک سال

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با بیان اینکه به اهتمام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) که به دلایلی مدتی مهجور مانده بود، باردیگر در مجموعه ماموریت های همکاران دانشگاهی قرار گرفته است، گفت: دانشگاهیان به طور حتم با انوار پُر فروغ نهج‌البلاغه آینده بهتری را برای خود و جامعه رقم خواهند زد.

حجت الاسلام رستمی به برگزاری این جشنواره معنوی از ماه رجب امسال به مدت یک سال اشاره کرد و یادآور شد: مخاطبان این جشنواره جامعه دانشگاهیان شامل اساتید، دانشجویان و یاوران علمی، کارکنان دانشگاهی و خانواده های آنها است، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم میزبان این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) جمعیت و درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را شامل می شود، البته تمامی دانشگاهای دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه‌های جامع در این جشنواره بصورت جدی مشارکت خواهند داشت.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درمورد بخش های مختلف این جشنواره توضیح داد: این جشنواره متشکل از بخش های مختلف از جمله معارف، ادبیات، تولید آثار پژوهشی هنری و رسانه ای با مضامین مرتبط با نهج‌البلاغه است، در پایان این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره همچون تولید آثار علمی معتبر، مشارکت کنندگان و حامیان تجلیل می شود.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) را برگزاری نشست‌های نهج‌البلاغه خوانی در قالب هیات مذهبی در دانشگاه‌ها و تجلیل و تکریم از خادمان نهج‌البلاغه به عنوان چهره این حوزه برای الگوسازی در جامعه عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha