۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85378944
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله به یک کشتی در دریای سرخ با پرچم جزایر مارشال

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85378944
حمله به یک کشتی در دریای سرخ با پرچم جزایر مارشال

تهران- ایرنا- بعد از انتشار خبر وقوع حادثه امنیتی در خلیج عدن مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی، شرکت امنیت دریایی انگلیس نیز از حمله به یک کشتی در دریای سرخ خبر داد که پرچم جزایر مارشال را برافراشته بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس  بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) دراین باره اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در خلیج عدن دریافت کرده‌ایم.

طبق این بیانیه، این حادثه در ۵۰ مایل دریایی جنوب عدن رخ داده است

شرکت امنیت دریایی انگلیس همچنین اعلام کرد: یک کشتی در دریای سرخ که پرچم جزایر مارشال را برافراشته بود، در جنوب غربی عدن، مورد حمله قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای تا بدین لحظه جزئیات بیشتری از این «حادثه امنیتی» منتشر نکرده‌اند.

این درحالی است که ظهر امروز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک کشتی امریکایی و یک کشتی انگلیسی در تازه ترین عملیات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha