رضا ناجی: پدرم می‌گفت «مطرب‌بازی» نکن/ تعداد جایزه‌های خارجی‌ام بیشتر است +فیلم

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم «آپاراتچی» از آثار حاضر در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با تاکید بر این که مثل قهرمان این فیلم، عاشق سینما بوده گفت: همان‌طور که در فیلم دیدید، پدر آقای طائفی از سینما بدش می‌آمد. پدر خود من هم همین‌‍طور بود و مدام به من می‌گفت مطرب‌بازی نکن.

هفت سال پیش با مرحوم علی انصاریان فیلمی به نام «بعد از اتفاق» بازی کردم که هنوز اکران نشده است

رضا ناجی که نقش پدر شخصیت اصلی را در فیلم «آپاراتچی» بازی کرده در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: این داستان را از روی یک کتاب با همین نام اقتباس کرده‌اند. من با آقای طائفی سوژه کتاب چهل سال پیش رفاقت داشتم و در جریان ماجراهایش بودم. آن زمان ایشان با دوربین سوپرهشت کار می‌کردند و من در چهار فیلم ایشان بودم.

وی افزود: من در سینمای ایران چنین آدمی ندیدم که این قدر عاشق سینما باشد. شغل اصلی‌اش نقاشی ساختمان بود. ولی عکاسی و فیلمبرداری می‌کرد. هر پولی از عکاسی و نقاشی ساختمان درمی‌آورد در سینما خرج می‌کرد. یکی از مشکلات طائفی این بود که سواد نداشت. اگر سواد داشت بهترین کارگردان بود. با توجه به رفاقتی که با سوژه اصلی داشتم، به کارگردان پیشنهاد هم می‌دادم.

رضا ناجی: پدرم می‌گفت «مطرب‌بازی» نکن/ تعداد جایزه‌های خارجی‌ام بیشتر است +فیلم
نشست خبری فیلم «آپاراتچی»

برای من جایزه ایرانی و خارجی فرقی ندارد

ناجی با یادآوری این که آپاراتچی در بخش رقابتی نیست توضیح داد: من از ایران دو جایزه گرفتم ولی چهار جایزه خارجی دارم. برای من جایزه ایرانی و خارجی فرقی ندارد. سعی می‌کنم کارم را درست انجام بدهم.

وی درباره شباهت زندگی و روحیات خودش با شخصیت اصلی فیلم گفت: این اتفاقاتی که افتاده در تبریز بوده و من شاهدش بودم. من خودم هم مثل قهرمان فیلم «آپاراتچی» عاشق سینما بودم. از ۱۵ سالگی کارهای هنری می‌کردم. ۲۸ سالگی وارد تئاتر شدم. در ۴۵ سالگی در فیلم «بچه‌های آسمان» آقای مجیدی بازی کردم و وارد سینما شدم. آن زمان کار هنری را بد می‌دانستند. پدر من تئاتر را دوست نداشت. ولی من عاشق هنر بودم.

رضا ناجی: پدرم می‌گفت «مطرب‌بازی» نکن/ تعداد جایزه‌های خارجی‌ام بیشتر است +فیلم
نمایی از فیلم «آپاراتچی»

فیلمی اکران نشده با بازی علی انصاریان

این بازیگر با اعلام این خبر که هفت فیلم آماده پخش دارد گفت: یکی از فیلم‌هایم در لندن تدوین و صداگذاری شده است. هفت سال پیش با مرحوم علی انصاریان فیلمی به نام «بعد از اتفاق» بازی کردم که هنوز اکران نشده است. فیلم‌هایم به خاطر کرونا پخش نشدند. همچنین فیلم «برنده‌ها» را در گرمسار بازی کردم. ۱۴ سال پیش من مصاحبه ای کرده بودم که مصاحبه دست آقای ناظر کارگردانی در اسکاندیناوی افتاده بود. او بر اساس مصاحبه من یک فیلمنامه نوشته بود. وقتی کرونا شروع شد، فیلمبرداری این فیلم را تمام کردیم. این فیلم در جشنواره‌ای در انگلستان حضور داشت که من نتوانستم بروم. برنده‌ها فیلمی به کارگردانی حسن ناظر و محصول ۲۰۲۲ انگلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha