۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85378812
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۲ هزار راس دام عشایری و روستایی خوزستان از خدمات دامپزشکی بهره‌مند شدند

اهواز-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۳۲ هزار راس دام عشایری و روستایی در شهرستان‌های باغملک، رامهرمز و رامشیر از خدمات متنوع دامپزشکی بهره‌مند شدند.

به گزارش سه شنبه ایرنا, ناصر عسکری فرد در حاشیه رزمایش دامپزشکی بیان کرد: این خدمات در رزمایشی که به مدت ۲ شبانه روز در شهرستان‌های باغملک، رامهرمز و رامشیر با محوریت شهرستان باغملک اجرا شد ارایه شده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش جهت ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دامپزشکی در مناطق هدف برگزار شده گفت: در این رزمایش ۱۲ اکیپ عملیاتی دامپزشکی متشکل از ۳۶ نفر واکسیناتور و کارشناس دامپزشکی حضور یافتند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: خدماتی چون واکسیناسیون، سم‌پاشی و مبارزه با بیماری‌های انگلی، معاینه و درمان دام‌های بیمار، پایش و مراقبت بیماری‌های دامی، آموزش اصول بهداشتی و واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری در ۲۵ منطقه سخت گذر عشایری و روستایی توسط دامپزشکی در این رزمایش ارایه شد.

عسکری فرد عشایر را مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید دانست و افزود: در کنار این رزمایش، توانمندسازی جوامع هدف با ارایه آموزش‌های لازم انجام شد که این امر موجب پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار دامی در مناطق عشایری و روستایی می‌شود.

سرپرست گروه هماهنگی امور استان‌ها و مجلس سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: اگر غفلتی در ارائه خدمات دامپزشکی رخ دهد سرمایه دامی از بین می‌رود.

ذبیح الله غریب قلعه تکی افزود: برخی بیماری‌های دام و طیور موجب از بین رفتن این سرمایه می‌شود؛ امروزه با خدمات شبانه‌روزی دامپزشکی، مشکل عمده‌ای در حوزه بیماری‌های دامی و تلفات در کشور وجود ندارد.

وی اظهارکرد: اعتبارات کلانی توسط سازمان دامپزشکی کشور برای تامین واکسن‌های دامی و طیور برای تامین مولفه سلامت دام و انسان هزینه شده است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از اقدامات بیوتروریستی دشمن در جهت از بین بردن سرمایه دامی و همچنین پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اقدامات شاخصی برای حفظ امنیت زیستی و غذایی انجام داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha