چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن نهضت ملی در مازندران افتتاح شد +فیلم

ساری - ایرنا - همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن نهضت ملی مازندران به صورت تجمیعی با حضور استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در بهشهر افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار مازندران روز سه شنبه در مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی در بهشهر اظهار داشت:‌ این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، بافت فرسوده و خود مالک با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن احداث و تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن افتتاح شده، ۳۹۲ واحد مسکن مهر، ۲۲۸ واحد طرح حمایتی نهضت ملی مسکن، سه هزار و۳۳۱ واحد خود مالک نهضت ملی مسکن و ۱۷۳ واحد نیز بافت فرسوده است که در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تکمیل و به مالکان آنها واگذار شد.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: از چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن استان که امروز به صورت تجمیعی در بهشهر افتتاح شد، ۱۲۳ واحد مسکن با زیربنای هر واحد ۸۰ و ۹۰ مترمربعی در ۱۳ هزار متر مربع از اراضی بهشهر افتتاح و تکمیل شده است.

چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن نهضت ملی در مازندران افتتاح شد

حسینی پور افزود: در این مجتمع مسکونی قرار است ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن احداث شود و علاوه بر ۱۳۲ واحدی که امروز افتتاح شد، ۴۳۲ واحد مسکن دیگر نیز در مرحله اسکلت و سفت کاری است که قرار است تا افق ۱۴۰۴ این واحدهای نیز تکمیل و بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن نهضت ملی در مازندران افتتاح شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha