مصوبات سفر رییس جمهور و امیدآفرینی در جامعه ورزش فارس
ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس

شیراز- ایرنا- هنگام دور دوم سفر رییس جمهور به استان فارس مصوبه های بسیار خوبی در حوزه ورزش اختصاص یافت که امیدآفرینی جامعه ورزش و جوانان فارس را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهتمرین پروژه های این استان ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس و سالن ۶ هزار نفری شهید قاسم سلیمانی است که در دولت قبل به صورت نیمه تمام افتتاح شد اما در سفر دور دوم با تصویب تکمیل این پروژه ها موجی از خوشحالی در دل علاقه مندان به ورزش ایجاد شد تا برای یکبارهم که شده تکمیل وبه بهره برداری برسند.

انتظار چندین ساله

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس، سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ از دور دوم سفر رییس جمهور به فارس مصوبه های خوبی به ویژه برای پروژه های ملی تعریف شده است که جای تقدیرو تشکر دارد چرا که به انتظار چندین ساله مردم فارس پایان داده می شود.

رحیم خدا جو ادامه داد:‌ در سفر دوم مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس و ۳۰۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل سالن ۶ هزار نفره سردار شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافت که این بودجه برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین۱۵۰ میلیارد ریال برای چمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستغیب، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای زمین چمن ورزشگاه حافظیه شیراز، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل چمن های مصنوعی در سطح استان که اعتبارات آن از حوزه وزارت نفت است، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن های ورزشی سطح استان و از دور اول سفرهم مصوبه هایی وجود دارد که پروژهای مورد نظر پیشرفت خوبی تاکنون داشته است.

مصوبات سفر رییس جمهور و امیدآفرینی در جامعه ورزش فارس
سالن ۶ هزار نفری شهید سلیمانی شیراز

تکمیل هشت سالن مخصوص بانوان

خداجو ادامه داد:‌همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال برای تعمیراماکن ورزشی،‌ ۷۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل هشت سالن بانوان در استان، ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل چهار استخر نیمه تمام در استان که از این مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه بودجه کشور تامین می شود و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافته است و مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای سیستم سرمایش سالن ۶ هزار نفره لارستان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت تامین شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود:‌ برای تعمیر ورزشگاه حجاب شیراز هم ۵۰۰ میلیارد ریال از سفر دور اول از اعتبارات استانداری فارس اختصاص یافته است.

تاریخچه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.

پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و با وجود کلنگ خوردن در این منطقه،این مکانها هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم در جنوب شیراز کشیده شد.

در سال ۱۳۷۶ در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.

در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد، بودجه های کم و عدم تخصیص به موقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

مصوبات سفر رییس جمهور و امیدآفرینی در جامعه ورزش فارس
مراسم افتتاح سالن ۶ هزار نفره

انتظار ها به پایان رسید، ورزشگاه پارس تکمیل نیست

عاقبت انتظارها به پایان رسید و ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز (در منطقه میانرود) پس از۲۱ سال انتظار، بهار ۹۶ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد اما این پایان کار نبود چرا که به گفته مسئولان ورزش، این ورزشگاه با عجله افتتاح شده بود و شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح باید ورزشگاه را تکمیل می‌کرد.

داستان سالن ۶ هزار نفره

سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است.

این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد و در سال ۹۵ ، عملیات ساخت این سالن ورزشی دوباره آغاز شد و ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

مصوبات سفر رییس جمهور و امیدآفرینی در جامعه ورزش فارس
بازدید سجادی وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه پارس

افتتاح سالن بدون آب و برق و گاز

سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ با حضورمعاون وزارت ورزش و جوانان و از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری افتتاح و به انتظار ۱۳ ساله مردم فارس پایان داده شد هر چند بدون آب و برق و گاز افتتاح شد.

این سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع و با ظرفیت ۶ هزار نفر ساخته شده است.

فارس با ۵۰۰ پروِژه نیمه تمام ورزشی رتبه نخست کشور

به گزارش ایرنا در کشور حدود پنج هزارپروِژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد که فارس با ۵۰۰ پروِژه درصدر قرار دارد.

بر اساس آمارحوزه دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان فارس، هم اینک حدود ۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی شامل بزرگ و کوچک در استان وجود دارد که اگر در یک پروسه زمانی مشخص بتوان به بهره‌برداری رساند، یک فرصت است در غیر این صورت از آنجا که شماری از این طرح‌های ورزشی عمر زیادی از آن گذشته است و در حال مستهلک شدن است، یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

مصوبات سفر رییس جمهور و امیدآفرینی در جامعه ورزش فارس
پروژ های نیمه تمام ورزشی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha