۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85378715
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خدمت به محرومان از الویت های دولت سیزدهم است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: خدمت به محرومان و روستا نشینان از اولویت های دولت سیزدهم است و به آن افتخار می کنیم.

محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و عام المنفعه در دهستان حیران از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا اظهارداشت: سعی کردیم پروژه هایی که به بهره بردای می رسند در روستاهای شهرستان باشد تا روستانشینان از آنها بهره مند شوند.

وی افزود: روستاهای کشور باید دارای امکانات باشند تا مردم مجبور نباشند به شهرها و مراکز استانها سفر نمایند و یا اینکه عدم امکانات باعث مهاجرت از روستاها به شهر شود و در این خصوص از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا اعلام کرد: امروز شاهد بهره برداری از هشت پروژه عمرانی و عام المنفعه در بخش مرکزی شهرستان آستارا هستیم که بیش از ۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شهاب زاده بیان داشت: این پروژه ها شامل لوله کشی و شن ریزی خیابان ها و کوچه ها سطح روستا و شانه خاکی جاده اصلی با هزینه ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ساخت غسالخانه با هزینه۲هزار و پانصد میلیون ریال، لوله گذاری جاده اصلی روستا سیج با هزینه ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال، خرید تراشه آسفالت برای هموار سازی کوچه و خیابانها با هزینه ۸۲۵ میلیون ریال، لوله گذاری ورودی کوچه ضابطی آقچای محله روستای گیلده با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیون ریال، تعریض هفت تیر برق و تبدیل سیم های فرسوده به کابل خود نگهدار در روستای گیلده با ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، تهیه آسفالت سرد در روستای گیلده به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال و ترمیم و عریض کردن جاده با ارزش ریالی ۶۵۰ میلیون ریال که در روستاهای بخش مرکزی شهرستان آستارا به بهره برداری رسید.

در ادامه افتتاح طرح ها با حضور فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان آستارا ۹۵ بسته انواع نوشت افزار بین دانش آموزان روستاهای حیران که به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف و کارگری و با همکاری سپاه آستارا به ارزش ۴۷۵ میلیون ریال تهیه شده بود، توزیع شد.

فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان بندر مرزی آستارا سپس به منزل شهید حمید دارایی که در هورالعظیم در سال ۶۶ و در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسیده بود حضور یافته و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

همچنین شهاب زاده و بهزاد قنبری در منزل شهید فروغ الدین شقاقی به محضر پدر و مادر شهید حضور یافتند و یاد این شهید گرانقدر را گرامی داشتند؛ شهید شقاقی در سن ۲۱ سالگی در عین خوش جاوید الاثر شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha