۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85378666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه ۱۲۵ میلیون دلاری انگلیس در حوزه هوش مصنوعی

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85378666
هزینه ۱۲۵ میلیون دلاری انگلیس در حوزه هوش مصنوعی

تهران- ایرنا- دولت انگلیس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند به طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی در حوزه هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از الجزیره، بر این اساس، دولت این کشور ۹ مرکز (هاب) جدید تحقیقات هوش مصنوعی در سرتاسر کشور راه اندازی خواهد کرد و همچنین از پروژه‌های تحقیقاتی درباره استفاده مسوولان از هوش مصنوعی در آموزش، فعالیت‌های پلیسی، صنایع خلاقانه، آموزش رگولاتورها درباره مدیریت خطرات و مزایای این فناوری، حمایت خواهد کرد.

«میشله دونیلان» وزیر مشاور در امور علوم، نوآوری و فناوری انگلیس گفت: هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که خدمات عمومی و اقتصاد ما را به سمت بهتر شدن سوق دهد و درمان هایی برای بیماری هایی مانند سرطان و زوال عقل تولید کند.

دونیلان در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است اما ما نشان داده‌ایم که انسان ها نیز می توانند با همان سرعت حرکت کنند. ما با اتخاذ یک رویکرد چابک و تخصصی شروع به مهار فوری خطرات کرده‌ایم که این اقدام راه را برای تبدیل انگلیس به یکی از اولین کشورهای جهان برای استفاده ایمن از مزایای هوش مصنوعی هموار می‌کند.

هزینه ۱۲۵ میلیون دلاری انگلیس در حوزه هوش مصنوعی

اعلام این طرح ها در حالی است که انگلیس در ماه نوامبر گذشته اولین موسسه جهانی تخصصی در حوزه ایمنی هوش مصنوعی را راه اندازی کرد و همچنین میزبان یک اجلاس جهانی درباره این موضوع بود. در آن اجلاس بیش از ۲۵ کشور جهان با امضای بیانیه‌ای موسوم به «اعلامیه بلچلی» Bletchley Declaration به وجود خطرات «جدی و حتی فاجعه‌بار» این فناوری اذعان کردند.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس درصدد بوده است که کشورش را به یکی رهبران جهان در زمینه تنظیم مقررات یا رگولاتوری هوش مصنوعی تبدیل کند.

مدیران بازیگر اصلی در حوزه هوش مصنوعی شامل مایکروسافت، گوگل و آمازون از اعلامیه دولت انگلیس در این زمینه استقبال کردند.

«لیلا ابراهیم» مدیر بهره‌برداری شرکت «گوگل دیپ مایند» در بیانیه‌ای ضمن استقبال از طرح های دولت انگلیس گفت: هوش مصنوعی فرصتی برای ایجاد پیشرفت برای بشریت است و ما مشتاق همکاری با دولت انگلیس برای تضمین نقش رهبری این کشور در تحقیقات هوش مصنوعی و ایجاد استانداردی برای رگولاتوری خوب در این زمینه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha