۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85378423
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد مینودشت ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس کمیته امداد مینودشت سهمیه امسال شهرستان از محل تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ را ۵۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۱۶ میلیارد ریال از این اعتبار جذب و به ۳۷۶ مددجو و افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج پرداخت شد.

علی صفی‌الحسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده این تسهیلات در زمینه کشاورزی، خرید تراکتور، دامداری، گیاهان دارویی از جمله زعفران، پرورش زنبورعسل و خیاطی پرداخت شد.

وی گفت: علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی، امسال ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در مینودشت افتتاح و ۵۰ واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال تحویل می‌شود و ۵۳ مورد هم تعمیرات منزل از جمله لوله کشی گاز، ساخت حمام و سرویس بهداشتی انجام شد.

رییس کمیته امداد مینودشت ادامه داد: ۱۴۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت این واحدهای مسکونی پرداخت شد و مددجویان هر کدام ۲ میلیارد ریال تسهیلات از بنیاد مسکن دریافت کردند.

صفی‌الحسینی افزود: امسال ۹۰ نفر که از سنوات گذشته وام اشتغال دریافت کرده بودند خودکفا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی اهدای ۷۵ سری جهیزیه به ارزش ۲۳ میلیارد ریال، پرداخت ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال وام کارگشایی به ۱۷۲ نفر و ارائه آموزش‌های مهارت زندگی و تحکیم خانواده به هزار و ۴۵۳ نفر را از دیگر اقدامات امسال کمیته امداد مینودشت برشمرد.

رییس کمیته امداد مینودشت تعداد ایتام و محسنین شهرستان را ۵۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: سه هزار حامی این افراد امسال ۳۶ میلیارد ریال به حساب ایتام واریز کردند.

صفی‌الحسینی افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ صندوق کوچک در منازل و ۱۷۰ صندوق بزرگ کمیته امداد در معابر مینودشت وجود دارد که مردم در این مدت هفت میلیارد ریال به عنوان صدقه به این صندوق‌ها ریختند.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت هفت هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha