۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85378413
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بررسی مباحث فرهنگی از «باغ هنر» خانه جشنواره

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85378413
بررسی مباحث فرهنگی از «باغ هنر» خانه جشنواره

تهران- ایرنا- برنامه «باغ هنر» رادیو ایران به مناسبت برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از محل برگزاری جشنواره تقدیم علاقه‌مندان و سینمادوستان می‌شود.

به گزارش ایرنا، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران با اعلام این خبر اظهارداشت: ما در برنامه «باغ هنر» که مجله فرهنگی، هنری و ادبی رادیو ایران است به مباحث مختلف فرهنگی به صورت چالشی می‌پردازیم.

وی گفت: برای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به صورت حضوری در کاخ جشنواره حضور داریم. در برنامه «باغ هنر» ضمن معرفی فیلم‌های جشنواره، به تبیین سیاست‌های نظام درباره سینما و گفت وگو با مدیران سینمایی و هنرمندان و منتقدان فیلم می‌پردازیم. این برنامه هر روز از محل برگزاری جشنواره فیلم فجر، از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ تقدیم علاقه‌مندان و سینمادوستان می‌شود.

بررسی مباحث فرهنگی از «باغ هنر» خانه جشنواره
یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران

گودرزی در پاسخ به این پرسش که وجه تمایز برنامه باغ هنر با سایر برنامه‌هایی که جشنواره فیلم فجر را پوشش می‌دهند چیست؟ بیان کرد: «باغ هنر» تبدیل به برنامه برندی شده است، چون چالشی‌ترین و فرهنگی‌ترین برنامه صدا و سیماست. چالشی بودن برنامه مهمترین وجه آن نسبت به دیگر برنامه‌های شبکه‌های رادیویی است.

مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران افزود: این برنامه قبلا با عنوان «کافه هنر» روی آنتن می‌رفت که با توجه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و راه‌اندازی جشنواره «آیین سخن»، برنامه به «باغ هنر» تغییر کرد و حدود پنج تا ۶ سال است که روی آنتن رادیو ایران است و جایگاه قابل توجهی در میان مخاطبان دارد.

گودرزی اظهارداشت: ما در حوزه فرهنگ هر چقدر تلاش کنیم، رضایت بیشتری کسب می‌کنیم.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه ۱۱ بهمن به صورت رسمی افتتاح و از ۱۲ بهمن اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و چهار فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha