افزون بر ۳۰ هزار متر مربع به فضای بهداشت و درمان مازندران اضافه شد

ساری-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین زیرساخت های سلامت در استان گفت:‌ با اقدامات عمرانی انجام شده در یکسال اخیر ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای مجموعه های حوزه سلامت استان اضافه شده است.

فرهاد غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکسال اخیر با اجرای ۲۹ طرح عمرانی در نقاط مختلف شهری و روستایی خدمات دهی به مردم این دیار در حوزه بهداشت و درمان شتاب گرفته است.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای این تعداد طرح ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده تا چتر خدماتدهی درمانی و بهداشتی استان مازندران گسترده شود و از این تعداد طرح، بخشی در ایام الله دهه فجر امسال افتتاح شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از مرکز جامع سلامت شهری و روستای کلارآباد، انبار دارویی فریدونکنار و بابلسر، اورژانس آهی دشت ساری، مرکز جامع سلامت هشت تیکه گلوگاه، مرکز تخصصی تخصصی محمود آباد ویژه بیماران خاص و مرکز جامع سلامت شهری سه سراج کلای جویبار به عنوان بخشی از طرح های افتتاح شده در این استان نام برد.

افزون بر ۳۰ هزار متر مربع به فضای بهداشت و درمان مازندران اضافه شد

به گفته غلامی همچنین مرکز جامع شهری زیراب و مرکز جامع سلامت روستایی جامخانه میاندورود، سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار، ‌آی سی یو ۲، ‌کلینیک چشم پزشکی ۳۰ تخت بستری بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر دیگر طرح های حوزه سلامت که در این ایام به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد:‌ ام آر آی بیمارستان های رازی قائمشهر و آمل، اورژانس بیمارستان سوانح سوختگی و توانبخشی شهید زارع ساری، اورژانس ‌شیرود، لاویج و دوآب از دیگر طرح های حوزه سلامت مازندران است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران دیگر مجموعه بهداشتی و پزشکی استان است که این دانشگاه نیز اکنون ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی به تعداد حدود پنج هزار تخت بیمارستانی، بیش از یک هزار خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی بخشی از امکانات موجود را در اختیار دارد و بیشتر از دو میلیون نفر از جمعیت استان را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha