مازندران نیازمند نمایشگاه دایمی صنایع است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به شکل گیری ظرفیت منطقه آزاد و توان صادراتی صنایع این استان خواستار راه اندازی نمایشگاه دایمی صنایع در مازندران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعتی و معدنی دانش بنیان مازندران در ساری افزود: هر چند مازندران دارای صنایع بزرگ نیست اما صنایع کوچکی که در این استان فعال هستند در کشور اثر گذارند.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت صادراتی مازندران به کشورهای شمالی خزر، صنایع این استان می توانند بازار منطقه را از آن خود کنند.

حسینی پور با بیان این مطلب که در حال حاضر صنایع مازندران صادرات هم دارند، بیان داشت: به‌روزرسانی علم تجاری و بازرگانی در این استان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان استان از بخش بازرگانی جلوتر هستند و اتاق بازرگانی در بخش تجاری باید تقویت شود.

وی با بیان این مطلب که، در این استان نخبگان فراوانی حضور دارند، ادامه داد: از این ظرفیت برجسته باید در تولید محصولات کیفی و صادرات محور بهره مند شویم.

حسینی پور افزود: صنایع مازندران همانند بخش های تولیدی دیگر این ظرفیت را دارد تا بازارهای جهانی و منطقه را از آن خود کند.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان ساخت: برپایی نمایشگاه های مختلف، معرفی توانمندی های این استان است که می تواند بازار رقابتی در داخل ایجاد کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: بهره مندی از ظرفیت علوم جدید از جمله فناوری های دانش بنیان برای صنایع و واحدهای تولیدی بسیار گره گشا خواهد بود و باید واحدها تولیدی ما در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

مازندران نیازمند نمایشگاه دایمی صنایع است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha