ارسال سامانه‌های اس-۳۰۰ یونان به اوکراین تکذیب شد

تهران- ایرنا- پاولوس ماریناکیس سخنگوی دولت یونان ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ این کشور به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری گریک سیتی تایمز، سخنگوی دولت یونان با رد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، ارسال سامانه‌های دفاع موشکی روسی اس-۳۰۰ این کشور به اوکراین را تکذیبب کرد.

ماریناکیس با تاکید بر حساسیت این‌گونه گزارش‌های جعلی و پیامدهای منفی آنها، خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع انتشار اخبار جعلی و برخورد با این مساله باید تدابیری اندیشیده شود، به ویژه زمانی که این اخبار جعلی به منافع کشور و وجهه بین‌المللی آن مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه یونان به هیچ وجه با ارسال این سامانه‌های دفاع موشکی، چتر دفاعی کشور را با خطر مواجه نمی‌کند، تاکید کرد: موضوع ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ به اوکراین نیز از همین دست اخبار جعلی است و قاطعانه آن را تکذیب می‌کنم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha