۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 85377698
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ابر بوستان شهری در یزد ساخته می‌شود

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 85377698
استاندار: ابر بوستان شهری در یزد ساخته می‌شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه زیر ساخت‌های نشاط و ورزش در راستای نشاط اجتماعی در استان به صورت جدی دنبال می شود گفت: مقدمات ساخت ابرپروژه یک باب بوستان در مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا " مهران فاطمی " روز دوشنبه در نشست با شهرداران مناطق پنج گانه شهرداری یزد افزود: از این بوستان بزرگ علاوه بر شهروندان مرکز استان ، دیگر مناطق مختلف استان نیز بهره مند می شوند.

وی اظهارکرد: در این زمینه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع استان برای این طرح در نظر گرفته شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تا پایان سال به حساب شهرداری واریز می شود، همچنین قرار است که از محل اعتبارات شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شود .

وی اضافه کرد: البته به بوستان های شهری رسیدگی شده است ، اما باید بوستان‌هایی در تراز مردم استان احداث شود، این ابرپروژه با ابعاد استانی و با اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان، فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه طرح این ابرپروژه آماده و توسط مشاوره در حال مطالعه است اضافه کرد: این طرح با جدیت دنبال می شود و در همین دوره شورای اسلامی شهر یزد باید افتتاح شود.

توجه به هویت و اصالت یزد در فعالیت های شهری

استاندار یزد با بیان اینکه مسئله ای مهمتر از هویت و اصالت مردمان این دیار نیست گفت: اگر در اقدامات و فعالیت های در ساخت و سازها و فرهنگ شهری و غیره به این ۲ مقوله توجه نشود آن اقدام ارزشمند نخواهد بود.

وی افزود: هویت و اصالت یزد مهمترین رویکرد و پیوست در فعالیت های شهری قرار گیرد که این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فاطمی به سرمایه گذاری در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: اگر برنامه ریزی برای طرح های تحولی شهری صرفا مبتنی بر درآمد باشد اتفاقا بزرگ رقم نمی خورد بلکه باید به مسئله اقتصاد شهری توجه شود.

هویت و اصالت یزد مهمترین مسئله ، رویکرد و پیوست در فعالیت های شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است.وی با بیان اینکه ترافیک شهری در یزد به یک چالش تبدیل شده افزود: ترافیک بر روح و روان شهروندان تاثیر می گذارد بنابر این طرح هایی که برای رفع این معضل آغاز شده ،بسیار ارزشمند است.

قدردانی از ملت بزرگ ایران صرفا به زبان نیست

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: در این دهه نعمت ولایت، حاکمیت اسلامی ، جمهوریت در سایه مدیریت یک رهبر الهی به این ملت بعد از یک دوره طولانی طاغوتی نصیب مردم این کشور شد و نظام جمهوری اسلامی ایران مبتی بر مردم سالاری دینی شکل گرفت.

استاندار یزد اظهار کرد: این ایام، عید نوروز واقعی ملت بزرگ ایران هم است زیرا سرنگونی حاکمیت پهلوی در ماه بهمن، بهاری را در دل مردم این کشور ایجاد شدو یک گرما و نور امیدی برای رسیدن آرمان اسلام و ملت شکل گرفت.

تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت:انتخابات با مسئله امنتیت ملی گره خورده است و اگر این مسئله خدشه دار شود هیچ مسئله و مشکلی در کشور رفع نمی شود.

استاندار یزد اضافه کرد: امنیت ملی وابستگی مستقیم به قدرت ملی و حضور مردم دارد که اگر مشارکت مردم دچار مشکل شود قدرت ملی و امنیت ملی تضعیف می شود در نهایت تهدیدات افزایش می یابد

اجرای طرح های متعدد در راستای رفع معضل ترافیک

رییس شورای شهر یزد هم در این نشست با بیان اینکه در سطح شهر طرح های متعددی شهری در زمینه مختلف در حال اجراست گفت: امروز این شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

"عزیز الله سیفی" با بیان اینکه پیشرفت طرح ها مرتب پیگیری و با جدیت دنبال می شود افزود: همچنین در دهه فجر ۴۵ طرح عمران شهری با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی از آسفالت ۸۵۰ مترمربع معابر شهری درسالجاری خبر داد و اظهار کرد:بسیاری از محلات سالها آسفالت نشده بود که در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و دنبال شد.

وی به اصلاح هندسی برخی معابر شهر هم اشاره کرد و اظهار داشت: برخی معابر و میادین شهر یزد که مشکل ترافیکی داشتند اصلاح هندسی شده است که میدان های سید مصطفی خمینی، معلم، امام حسین ، ریاضی یزدی و جانباز از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: در این دوره شورا هیچ لایحه یا طرح عقب مانده نداریم و همه جلسات شورا بصورت منظم برگزار شده است.

۴۳۶ طرح شهری در سالجاری

شهردار یزد هم گفت: ۴۳۶ طرح در مناطق مختلف شهری در سالجاری در حال دست اجرا داشتیم که برخی از آنها تکمیل و تعدادی هم در حال تکمیل شدن هستند.

"ابوالقاسم محی الدینی "ادامه داد: تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری ، نوسازی تاکسی های فرسوده ، خرید ون و نوسازی اتوبوس های حمل نقل شهری ، افزایش طرفیت سیل های بندها و حفر ۸۰۰ چاه جذبی از اقدامات شهرداری در سالجاری است.

وی ساخت چهار بوستان در مناطق مختلف و بازپیرایی برخی از آنها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: در راستای رفع مشکل ترافیک شهر یزد اقدامات متعداد انجام شده و در دستور کار داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha