۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85377687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۱۱۶ طرح برق‌رسانی خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از ۱۱۶ طرح برق‌رسانی به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی مهدی دادگر روز دوشنبه افزود: از این تعداد ۶۴ پروژه شامل توسعه شبکه به منظور تامین برق متقاضیان شهری و روستایی و طرح‌های نهضت ملی مسکن و اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق شهری و روستایی اجرا شده‌ است.

وی افزود: همچنین پروژه‌های برقرسانی به چهار روستای بدون برق شامل شهید اسماعیلی ارسک، برکت بشرویه، هردنگو خوسف و دوبشک نهبندان نیز در این ایام به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین ۴۷ پروژه شامل توسعه و اصلاح شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی، هوشمندسازی کنتورهای مشترکین، تبدیل شبکه‌های کابل خود نگهدار، احداث شبکه‌های مانوری و اتوماسیون شبکه و پروژه‌های توسعه شبکه اجرا شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نواحی خارج از محدوده خدمات شرکت را از دیگر طرح‌های مورد افتتاح ایام دهه فجر در سطح استان اعلام کرد.

دادگر گفت: حجم عملیات اجرا شده را شامل احداث و اصلاح۸۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۳۷ کیلومتر شبکه روشنایی معابر، و نصب و اصلاح ۱۷۵ دستگاه ترانسفورماتور، ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه چراغ روشنایی معابر و هفت هزار و۴۹۴ دستگاه کنتور است.

وی با بیان اینکه ‌بهره‌برداری از پروژه تامین برق منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بیرجند با سرمایه گذاری ۱۶۱ میلیارد ریال نیز به ‌بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: برای اجرای این طرح یک خط هوایی فشار متوسط هوایی دومدار به طول ۱۶.۵ کیلومتر اجرا شده که با بهره‌برداری از آن امکان تامین برق واحدهای صنعتی در منطقة ویژة اقتصادی بیرجند در افق کوتاه مدت فراهم می‌شود.

وی از مجموع ۱۱۶ پروژه دهه فجر سال ‌جاری در شهرستان ها، ۱۱ عنوان پروژه در بیرجند، ۱۰ پروژه در قاین، ۱۳ پروژه در نهبندان، هفت پروژه در طبس، ۱۳ پروژه در بشرویه، ۱۰ پروژه در سربیشه، ۱۲ پروژه در سرایان، ۱۱ پروژه در خوسف، ۱۰ پروژه در زیرکوه، هشت پروژه در فردوس و ۱۱ پروژه در درمیان به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha