طرح دشمن برای تردید در نخبگان/خواص نقش زیادی در افزایش مشارکت دارند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها مجلس با تاکید بر طرح دشمن برای تردید در فضای نخبگانی جامعه، گفت: نقش خواص در روشنگری و تقویت مشارکت حداکثری مهم است و می‌تواند مقابل با توطئه‌های دشمنان اثر گذار باشد.

حسین بامیری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش درباره نقش خواص برای برگزاری انتخاباتی پرشور و تقویت مشارکت مردم گفت: موضع‌گیری خواص از روی فهم، تحلیل و بصیرت است و در بسیاری از امور نقش اول را دارند اما در نهایت این مردم هستند که کارها را به نتیجه می‌رسانند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور به نقش روحانیت در انقلاب اشاره کرد و افزود: آنها به عنوان پیش قراول و پیشتاز انقلاب اسلامی در زمینه تکوین و تبیین فرهنگ انقلاب و بسیج مردم نقش اساسی ایفا کردند. امروز هم بنا بر مقتضیات زمان نقش خواص در روشنگری و تقویت حضور پرشور و مشارکت حداکثری مهم است و می‌تواند در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اثر گذار باشد.

بامیری تصریح کرد: خواصی که از محبوبیت و مقبولیت برخودار هستند می‌توانند با نفوذ کلام خود در افزایش سطح مشارکت سهم بسزایی داشته باشند و در جهت هدایت مردم برای حضور در انتخابات در راستای منافع ملی اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه خواص تا چه اندازه توانسته اند به نقش تاریخی خود عمل کنند گفت: هر زمان که کشور ما در بُعد داخلی و خارجی با تنش ها و تهدیدات روبرو شد نقش خواص از منظر ورود به صحنه و بسیج آگاهانه مردم کارساز بوده و توانسته است مقابل فتنه‌ها با بصیرت عمل کند.

بامیری با اشاره به نقش خواص در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اتفاقات دهه های ۷۰ و ۸۰ نقش برخی از خواص در جهت بصیرت افزایی کاملا مشهود و محسوس بود و برخی هم از مسیر خارج شدند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نقش خواص در انتخابات پیش رو را تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: رویکرد خواص در بزنگاه‌های تاریخی مهم و تاثیر گذار است و می‌تواند در جهت آگاهی بخشی به جامعه موثر واقع شود.

بامیری اضافه کرد: دشمنان ملت ایران به دنبال این هستند که در فضای نخبگانی جامعه تردید ایجاد کنند، اما خواصی که تعلق به این آب و خاک و کشور عزیزمان دارند هرگز تحت تاثیر رسانه ای معاند قرار نخواهند گذاشت البته با اینکه کاستی‌ها در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد دلیلی نمی‌شود که خواص فقط نظاره گر باشند و در جهت ساماندهی نابسامانی‌ها به رسالت خود عمل نکنند.

وی افزود: حرکت خواص در انتخابات پیش رو باید برگرفته از عقلانیت باشد تا سناریوهای احتمالی و همیشگی دشمنان در مقابل ملت ایران را خنثی و بی اثر کنند و این انتخابات هم میدان مهمی برای حضور جامعه نخبگانی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha