۵۰ درصد از خدمات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۰ درصد از خدمات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن شامل آب، برق و گاز در مناطقی که طرح در آنها در حال اجراست توسط شرکتهای خدماتی تامین شده است.

به گزارش ایرنا، وحید داعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد به تشریح اقدامات انجام شده در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی پرداخت و افزود: هم اینک در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی ۳۹۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: برای تامین زمین واحدهای مورد نظر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین خارج از حریم شهر یا روستا به آنها الحاق شده است و این میزان ۲۰ برابر زمینی است که در طرح مسکن مهر از طریق الحاق تامین شده بود و نشان‌دهنده یک کار جهادی برای تامین زمین مورد نیاز مسکن در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه به موضوع بازآفرینی شهری اشاره و بیان کرد: مشهد رتبه دوم کشور در حوزه بازآفرینی شهری را دارد و تاکنون ۲۴ هزار پروانه نوسازی در این زمینه صادر شده که ۲۰ هزار پروانه نوسازی مربوط به شهر مشهد است.

داعی همچنین به توسعه روستاهای حریم شهر مشهد برای ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: این طرح با کمک فرماندار مشهد هر پنجشنبه پیگیری می‌شود.

وی همچنین از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای تامین زمین و واگذاری آن به دستگاه‌های متولی خدمات روبنایی استان خبر داد و افزود:این کار برای استقرار خدمات روبنایی مانند ساخت مساجد، درمانگاه‌ها و مدارس در سایت‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی به ورود این اداره کل به عرذصه فناوری نوین و صنعتی‌سازی در ساخت مسکن پرداخت و گفت: این طرح در سایت نهضت ملی مسکن "مهرگان" مشهد در حال اجرا بوده و تجربه موفقی در این زمینه کسب شده است.

داعی به پنج پروژه عمرانی که طی سه ماه اخیر برای تسهیل تردد و دسترسی در سایت نهضت ملی مسکن مهرگان اجرا شده است اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت معابر، احداث مسجد و درمانگاه است.

به گزارش ایرنا، از سهم ۴۰۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانواری استان ایجاد می شود، ۶۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۷ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفری ساخته می شود و باقی آن هم سهم کلانشهر مشهد و شهرهای جدید گلبهار و بینالود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha