شاه‌حسینی: ملی‌پوشان بدمینتون در اردو اُفت کردند؛ توپ مناسب برای تمرین وجود نداشته است

تهران- ایرنا- ملی‌پوش اسبق بدمینتون ایران، گفت: ملی‌پوشان در لیگ از نظر فنی و آمادگی بدنی خوب بودند، اما نمی‌دانم در اردو چه شرایطی وجود داشته که در جام فجر اُفت کردند.

علی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با ایرنا درباره سطح مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر، اظهار داشت: خوشبختانه مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر ایران قدیمی‌ترین مسابقاتی است که در تقویم جهانی قرار دارد و هر سال در کشورمان برگزار می‌شود. پیکارهای امسال جام فجر در بین رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قرار داشت و همین موضوع، ارزش و اهمیت مسابقه را بالاتر بُرد.

وی افزود: قبل از هر چیزی باید از مسئولان استان یزد برای میزبانی مسابقات تشکر کنم. آنها سنگ تمام گذاشتند و محل برگزاری مسابقات، در سطح یک جهانی بود. تعامل خوبی بین فدراسیون با مسئولان این استان برقرار شد تا این رقابت‌ها به خوبی برگزار شود.

ملی‌پوش اسبق بدمینتون ایران، یادآور شد: برگزاری مسابقات فجر برای کسب سهمیه المپیک یک نفره زنان و یک نفره مردان، بسیار ارزشمند است. با این حال در بخش دونفره با توجه به اینکه تنها ۱۶ تیم به المپیک می‌روند، برای کسب سهمیه استقبال نمی‌شود و برای ارتقای رنکینگ جهانی تاثیرگذار است.

وی در ارتباط با افتخار آفرینی تیم دونفره اسکندری و تاجیک در جدول دونفره بانوان، بیان کرد: پنج تیم خارجی خوب در این بخش حضور داشتند و خوشبختانه تیم بانوان ایران بازی‌های خوبی را در یک‌چهارم و نیمه‌نهایی به نمایش گذاشت و فینالیست شد.

شاه‌حسینی در خصوص اینکه کسب مدال نقره تیم بانوان بدمینتون ایران را تاریخ‌سازی می‌دانند، گفت: تاریخ سازی زمانی است که بار اول باشد. در سه یا چهار سال گذشته و در بخش دونفره، فقط ایران روی سکو بود و خارجی‌های خوبی حضور نداشتند. اما نتیجه امسال ارزشمند است و بازیکنان ما موفق بودند و با تیم‌هایی رقابت کردند که رنکینگ زیر ۱۰۰ دنیا را داشتند و این جای امیدواری دارد.

ملی‌پوش اسبق بدمینتون کشورمان، خاطرنشان کرد: به نظرم سطح حال حاضر بدمینتون ایران در یک نفره زنان و مردان رنکینگ ۱۵۰ تا ۲۰۰ دنیا و در دونفره مردان و زنان ۸۰ تا ۱۲۰ است ولی به خاطر هزینه‌های زیاد، فدراسیون نمی‌تواند بودجه کافی جهت اعزام‌های بین‌المللی اختصاص دهد. بچه‌ها هم نمی‌توانند با هزینه شخصی در مسابقات شرکت کنند وگرنه شرایط ما در رنکینگ می تواند بهتر باشد.

وی عنوان کرد: آمادگی بازیکنان زن و مرد به‌دلیل حضور در اردوی باشگاه‌ها و لیگ برتر امسال نسبتا منظم بود. فکر می‌کنم در بخش مردان که بازی‌ها را از نزدیک دیدم، کیفیت بازیکنان ما پایین‌تر از زمانی بود که در لیگ بازی کردند. آنها در لیگ از نظر فنی و آمادگی بدنی بهتر بودند، اما نمی دانم در اردو چه شرایط ایجاد شد که در جام فجر افت کردند. در اردوی تیم ملی باید شرایطی مهیا می‌شد تا آنها در اوج آمادگی باشند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. از طرف دیگر با وجود امکانات رفاهی عالی اردوی تیم ملی در شهر محلات و هزینه‌های میلیاردی، خوب نیست که بازیکنان برای انجام تمرینات، توپ مناسب نداشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha